כמה עולה חשמל?

כמה עולה חשמל

כמה עולה חשמלצריכה ממוצעת של חשמל למשפחה יכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש, בעיקר בשיא העונות החמות והקרות. כל מכשיר חשמל המופעל בבית צורך אנרגיה בצורה שונה, אך כולם יחד מגדילים את חשבון החשמל החודשי באופן משמעותי. צריכת החשמל היא כמות האנרגיה שהמכשיר צורך בזמן הפעולה. הצריכה נמדדת על פי קילוואט שעה, וקובעת כמה עולה חשמל לצרכים שונים. את הצריכה ניתן למדוד על ידי מונה. חישוב עלות חשמל דורש הכפלה של ההספק במשך הזמן שבו המכשיר פועל. לדוגמא, הפעלת מזגן מיני מרכזי בהספק של 3,500 וואט תעלה 2.20 ש"ח לשעה. לעומת זאת, הפעלת מנורת תקרה בהספק של 120 וואט תעלה 7 אגורות לשעה.

הכירו את הפרמטרים המשפיעים על מחיר החשמל

מחיר קוט"ש

הכפלה של מחיר לקוט"ש קובעת את עלות הצריכה החודשית של החשמל. המחיר לקוט"ש משתנה מדי פעם ועודכן בפעם האחרונה בחודש מאי 2013. יש לצין כי התעריף האחרון עלה -6% לעומת התעריף הקודם. כיום עומד תעריף החשמל הביתי על 63.03 אגורות לקוט"ש. זהו תעריף ממוצע בהשוואה למדינות מערביות אחרות בעולם, אך הוא נמצא כאמור במגמת עלייה מסוימת, ולכן כדאי להמשיך ולעקוב אחר העדכונים.

תשלום קבוע לחודש

לקוח דו חודשי של חברת החשמל משלם סכום גבוה מדי חודש. כאשר שואלים כמה עולה חשמל כדאי לשקלל גם את הנתון הזה. סכום התשלום הקבוע הוא 15.78 ש"ח לחודש, כולל מע"מ.

צריכת קוט"ש

זהו הפרמטר האחרון במשוואה הקובעת כמה עולה חשמל. צריכת קוט"ש היא פונקציה של פעילות המכשיר, הטכנולוגיה המפעילה אותו, העוצמה שהוא דורש וכמות הזמן שהוא פועל. הפעלת מכשיר חשמל עם הספק של 1 קילוואט (1,000 וואט) תעמיד את צריכת הקוט"ש על 1, אך מכשיר חשמלי עם תפוקה של 2 קילוואט תצרוך בזמן זהה כמות חשמל כפולה, וכן הלאה. מכשיר חשמלי בהספק של 1 קילוואט העובד במשך שעה יעלה לפי התעריף הנוכחי 63 אגורות. מכשיר בהספק של 2 קילוואט יעלה 1.25 ש"ח לשעה.

איך חוסכים בחשמל?

המחירים הממוצעים לחשבון חשמל בישראל, כולל צריכה לפי כמות קוט"ש ותשלום חודשי קבוע, נעים בין 250-625 ש"ח באביב ובסתיו, לעומת 400-1,000 ש"ח בחורף ובקיץ. הבדלים תלויים כמובן בהרגלי השימוש במכשירי החשמל ובאופן החיסכון. כיום יש כלים רבים לחיסכון ולכן תמיד צריך לשאול כמה עולה חשמל על פי שימוש ספציפי. במילים אחרות, השאלה כמה עולה חשמל מושפעת מפרמטרים רבים, אך בסופו של דבר היא תלויה באופן הצריכה. המחירים המופיעים לעיל ברובם אינם מחייבים ומשתנים לעיתים קרובות. משפחות המעוניינות לחסוך במחירי חשמל צריכות להכיר את הנתונים הרלוונטים לגביהם, לבדוק כמה צורך כל מכשיר חשמלי ולוודא כי המונה המותקן בביתם אכן מציג תוצאות אמינות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן