כמה עולה לבצע שאיבת נוזלים ומוצקים?

שאיבת נוזלים ומוצקים

מהי שאיבת נוזלים ומוצקים?

שאיבת נוזלים ומוצקים זה תהליך שמבצע על ידי חברות ביוב עירונית מקצועיות. לרוב, שאיבה כזו נדרשת בעקבות סתימה כלשהי, בצנרת של בית פרטי או בצנרת עירונית גדולה יותר. סתימה כזו יכולה להיגרם על ידי מגוון גורמים ולגרום לצרות מסוגים שונים, החל מהצטברות של מי גשמים במרתף של הבית ועד לעלייה של הביוב בבניין מסוים או לפיצוץ בצינור עירוני גדול. בכל המקרים הללו, ניתן לקרוא לחברה מוסמכת שתבצע שאיבה מדויקת ונכונה של כל הנוזלים שהצטברו ושל המוצקים שגרמו לתקלה מלכתחילה. מדובר בתהליך מורכב שצריך להתבצע בידיים מיומנות ומקצועיות ככל האפשר בכדי שלא תיווצר בעיה גדולה הרבה יותר וכמובן גם בכדי לשמור על הסביבה ולא ליצור מפגעים סביבתיים כאלו ואחרים.

תהליך השאיבה – מההתחלה ועד הסוף

  • שאיבה באמצעות ביוביתתהליך שאיבת נוזלים ומוצקים דורש גם צוות עובדים מיומן ומקצועי וגם כלי הנקרא ביובית. באמצעות כלי זה ניתן לבצע שאיבה בלחץ גבוה ביותר שתוך זמן קצר תייבש את האזור מנוזלים וכן תשאב את המוצקים שגרמו ככל הנראה לסתימה ולהצפה. מוצקים כאלו יכולים להיות נייר טואלט ומוצרי היגיינה שנזרקים לאסלה, כמו גם שמנים שנשפכים ממפעלי תעשייה אשר יכולים לפגוע באופן משמעותי בביוב העירוני כולו. גם נשירה של עלים אשר מצטברים בחורי ניקוז יכולה להוות בעיה שתדרוש בסופו של דבר שירות שאיבה, כמו גם שורשים של עצים שחודרים עם השנים אל תוך האדמה ומגיעים אל מערכת הביוב עצמה.

 

  • ניקוי אזור השאיבה – לאחר השאיבה של כל הנוזלים והמוצקים שהיו בסביבת הבעיה, יש לבצע ניקוי יסודי של אזור שאיבת נוזלים. חשוב לציין כי במערכת הביוב זורמים גם חומרים רעילים ומסוכנים ביותר. מסיבה זו, רק שאיבה מקצועית וניקוי יסודי של המקום לאחר מכן יכולים לסיים את תהליך פתרון הבעיה ללא פגיעה בסביבה. חומרים שאינם מנוקים כראוי מייצרים מפגע תברואתי ממדרגה ראשונה וכן פגיעה ממשי בטבע ובעולם החי והצומח שבאזור. חלק מהחומרים המסוכנים יכולים גם להגיע לאוויר שכולנו נושמים. מכאן, ברורה החשיבות של שלב הניקוי באמצעות כלים מיוחדים המצויים בידיה של חברת הביוב שהזמנתם.

 

  • הטמנה באתרים מיוחדים – אם שאלתם את עצמכם מה קורה בסופו של דבר עם כל מה שנשאב בתהליך שאיבת נוזלים ומוצקים, הרי שגם לשאלה זו יש תשובה הרלוונטית לאיכות הסביבה. כל מה שנשאב ונוקה באמצעות הביובית מועבר לאחר מכן באמצעים מיוחדים אל אתרי הטמנה ייעודיים. אתרי הטמנה אלו הוגדרו ואושרו על ידי רשויות החוק הרלוונטיות ומשרד הסביבה ואליהם מובלים חומרים מסוכנים לסביבה מכל הארץ ומוטמנים בצורה בטיחותית. גם עבור הובלה והטמנה ללא פגיעה בסביבה דרוש צוות עובדים מיומן ומנוסה וכן משאיות וכלים מיוחדים לתהליך.

כמה עולה תהליך השאיבה?

קשה לענות על השאלה כמה עולה שאיבת נוזלים ומוצקים משוב שמדובר בטווח רחב מאוד של מחירים. המחירים של השאיבה תלויים בין היתר במקום בו יש לבצע ת השאיבה, באופי החומרים המעורבים בסתימה ובביוב באותו המקום, במרחק מאתר הטמנה ועוד. ככלל, שירות שאיבה של בור ספיגה לדוגמה הוא תהליך לא פשוט שדורש גם עובדים מיומנים, גם כלים מיוחדים ומקצועיים כמו הביובית, וגם ניקוי יסודי של המקום לאחר השאיבה והובלה בטוחה של תוצרי השאיבה לאתר ההטמנה. מדובר באוסף פעולות לא פשוטות ולכן טווח המחירים של התהליך כולו הוא רחב מאוד. יחד עם זאת, לפני שאתם מחליטים על חברה מסוימת, כדאי לבצע סקר שוק קטן והשוואה עם חברות נוספות בתחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן