כמה צריכה לעלות מכפלת למכנסיים?

מכפלת לג'ינס

מעולם לא חשבנו שנצטרך לעשות מכפלת במכנסיים אך הנה הרגע הגיע. יש מכנסיים ישנות או מכנסיים שיושבים עלינו בצורה טובה אך פחות כמה סנטימטרים באורך והמכנס יהיה מושלם. על מכפלת במכנסיים כנראה שמעתם אבל איך לבצע אותה כנראה שלא והגיע הזמן לגשר על הפערים.

מי צריך לעשות מכפלת?

מכפלת ניתן לעשות למכנסיים, לחצאיות ולמעשה לכל פריט לבוש. בסך הכול המשימה די פשוטה, לקצר שוליים של בגד מסוים כאשר ברוב המוחלט של המקרים מדובר על מכנסיים ולעתים גם שמלות. בדרך כלל מדובר על בגדים שאינם נקנים בחנויות אופנה אלא בגדי עבודה או מדים של חיילים כדי להתאים אותם למידות אחרי שייצרו אותם באופן סיטונאי. מכונת תפירה ביתית יכולה לסייע מאוד ליצירת המכפלת אך יש מכפלות שניתן לבצע גם באמצעות מגהץ ודבק.

מכפלת לג'ינס

כמה עולה לעשות מכפלות?

  • המחירון של מכפלת למכנסיים תלוי מאוד בסוג המכפלת ובסוג פריט הלבוש. המחיר בדרך כלל נע בין 20 ל-50 שקלים כך שבכל מקרה לא מדובר על הוצאה גדולה וחלק מהמכפלות ניתן לבצע לבד, או על ידי ידע מינימלי בתפירה או על ידי דבק. בכל מקרה עלינו לקחת מדידות של המכפלת אותה אנו רוצים ליצור ולשם כך נצטרך גיר כלשהו כדי לסמן את האזור שעד אליו אנחנו רוצים לקפל ולמעשה לקצר את המכנס וכלי מדידה כמו סרגל, כדי שנדע שקיצרנו באופן שווה בשני הצדדים.
  • יש מכפלות שמהוות קיצור של המכנס ויש מכפלות שמלוות בגומי כדי להצר את המכנס בסופו. אם נרצה לתפור גומי לקצה המכנס ניאלץ להשתמש בכלי תפירה או במכונת תפירה ביתית ואם אין לנו את אלו, רק חייט מנוסה יוכל לבצע את המשימה.
  • התפר צריך להתאים לסוג המכנס. יש תפרים שחייבים להתאים לשאר התפרים במכנס כדי להמשיך את הדוגמה שלו ויש תפרים שצריכים להתבצע בצורה עדינה יותר בגלל סוג הבד.

כמה זמן עד שהתיקון מוכן?

זמן העבודה של מכפלת אינו ארוך ולמעשה לוקח עד שעת עבודה, בחלק מהמקרים פחות. בכל מקרה כשאנו נגיע למתפרה אנחנו ניאלץ להניח שם את המכנסיים או החצאיות שלנו כדי שיחכו לתורם ובדרך כלל ביום הבא נוכל כבר לקחת אותם מוכנים אחרי שביצענו מדידה מדויקת עם החייט שבמתפרה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן