בריקים לחיפוי הבית

בריקים

עם העלייה במודעות לחשיבות ההשקעה במראה עיצוב הבית יותר ויותר בעלי בתים בוחרים לקחת חלק פעיל ביצירת הבית ובעיצובו. האלמנטים המשמשים כיום לעיצוב הבית אינם דומים לאלו אשר שימשו לעיצובו לפני עשור או שני עשורים ומדי תקופה אנו עדים לחידושים משמעותיים בתחום.

חיפוי קירות הינו בין המגמות הבולטות והאהובות ביותר על רבים כיום, המבקשים להעניק לביתם מראה סטייליסטי מחד ויעילות פונקציונאלית מבלי הוצאה כספית גדולה.
חיפויי הקירות הינם בעלי כמה וכמה יתרונות שונים. ראשית, מדובר בחיפוי יפהפה המעניק לקירות הבית אווירה ייחודית שאינה דומה לאף בית אחר. באמצעות חיפויי בריקים יכולים בעלי הבית לעצב את ביתם מחדש, להכניס בו אווירה שונה, להחליט על עיצוב וסטייל ייחודיים, לגוון את המראה המוכר בבית ועוד.
חיפויים שונים מעניקים לבית מראה מרשים והופכים אותו לרב עצמה הודות לחיפויים היוקרתיים.
שנית, חיפויי קירות אינו מכריח את הקונה לשבור קירות לקבלת מראה חדש. אלא לשים השקעה מינימלית בחיפוי החיפוני של הקיר.

בין החיפויים האהובים ביותר ניתן למצוא בריקים. בריקים הינם בין הסוגים הנפוצים יותר של אבנים בארץ ובשל כך מחירה נוח יחסית לכל כיס. יחד עם זאת, המראה הייחודי של בריקים יוצר אווירה מעוצבת ויחודית.
בריקים הינם מרובות שימושים ואולם במדינות אחרות בעולם היא משמשת בעיקר לצורך חיפוי קירות חיצוניים ופנימיים. מאחר ולבריקים אין אחידות במראה, היא משמשת לרוב לעיטור חללים גדולים ויוצרת תחושה של דינאמיות וחיות בכל חלל בו היא ממוקמת. האבן נחשבת לסוג המקנה אווירה כפרית ואכן היא יוצרת תחושת רוגע.

תרומה אקולוגית
הלכה למעשה הבריקים המצויים מיוצרים מלבנים אשר שימשו בעבר לבניית בניינים ובתים. בריקים רבים בכל מגיעים דרך מיחזור. הבריק המצוי מגיע מבתים לפירוק כאשר עם הפסולת אין הרבה מה לעשות. לפיכך הפסולת נזרקת ברוב המקרים לאתרי פסולת מיוחדים ונערמת שם במשך זמן רב. באמצעות השימוש בבריקים ממוחזרות הלבנים וכן ממוחזרים חומרי בנייה רבים ונחוצים ביותר ואילו בעלי הקיר זוכים להיות חלק פעיל בעבודה.

זמינות גבוהה
מגוון השימושים להם משמשת בריקים הופכים אותה לאבן פופולארית ביותר בארץ ובעולם בתחום האדריכלות. בישראל ניתן להשיג את הבריקים הן מתוצרת הארץ והן מתוצרת חו"ל, מה שמאפשר ללקוח ליהנות מאפשרויות בחירה מרובות יותר. המעוניינים ליהנות מתפאורה דקורטיבית ודינאמית המשתנה עם תנאי הסביבה יכולים לחפות גם קירות חיצוניים וגם קירות פנימיים באמצעות בריקים ואין עם כך כל בעיה.

סוגי בריקים:
ישנו מבחר רחב של מגוון סוגים של בריקים בשוק הישראלי, מחיר הבריקים נקבע לפי עיצוב, מקור הבריק והחומר ממנו עשוי. עיקר סוגי הבריקים הם הינם בריקים דמוי אבן, בריקים מפירוק (בריקים ששימשו כחומר בניה בעבר ומשווקים מחדש כאריחי חיפוי) ובריקים חדשים שנוצרו באמצעות תהליך אפייה מיוחד בתנור, בריקים מעניקים מראה מיוחד ומיושן וומאופיינים בעמידות לאורך שנים.

טווח מחירים:
בריקים דמוי אבן תעלה 130-280 ש"ח לכל מ"ר.
בריקים מאבן טבעית יעלה 200-350 ש"ח לכל מ"ר
בריקים לפירוק יעלו בממוצע 250-40 ש"ח למטר ריבועי.
יש לקחת בחשבון את העובדה שאם יש לכם צורך בהתאמות של הבריקים וביצוע חיתוכים יתכנו תוספות למחיר

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן