כמה יעלה המילוי של שמיכות פוך?

פרקטים בחדר השינה

מה שבעצם הופך את שמיכת הפוך למחממת ונעימה, זה כמובן המילוי שלה. ברמה העקרונית, כשאנחנו מדברים על המחיר של מילוי שמיכת פוך, חשוב להבין שהמשמעות של פוך היא בעצם פלומה. בשמיכות הפוך המקוריות – המילוי הוא אך ורק מפלומות של אווז. כלומר – נוצות של אפרוחי האווז. עם זאת, כיום כשמדובר על מילוי שמיכת פוך, מקובל להתייחס לשורה ארוכה מאד של סוגי מילוי, שאינן בהכרח פלומות. כמובן שהדבר משפיע על המחיר הסופי, ויש להתייחס לכך.

 

סוגי המילוי והשפעות על המחיר

  • מילוי סינתטי או טבעי – הדבר הבסיסי שיקבע את קטגוריית המחיר של מילוי שמיכת פוך היא כמובן הקביעה האם הפוך הוא טבעי או סינתטי. פוך סינתטי לרוב יהיה מורכב מסיבים של סיליקון שיהיו ארוגים היטב בתוך השמיכה. היתרון בשמיכה הסינתטית הוא קודם כל במחיר שלה – וזו השמיכה הזולה ביותר מבחינת המילוי שלה. עם זאת, יש אנשים שהמילוי מפריע להם מאד, מה גם שהוא לא תמיד נחשב למבודד מעולה – ואיננו מומלץ לשימוש באזורים הקרים בארץ, או לאנשים שסובלים מאד בקלות מקור. מילוי טבעי נחשב לאיכותי יותר – וכמובן יקר יותר.
  • באיזה מילוי טבעי מדובר? – אם אתם תבחרו מילוי שמיכת פוך שיהיה טבעי, כמובן שיש מדרג פנימי שתצטרכו לבחור מתוכו. צמר כבשים למשל, בכלל לא עונה להגדרה של פלומה, אבל נהוג להשתמש בו לעתים למילוי של שמיכות פוך. הצמר נחשב לחומר הזול ביותר והזמין ביותר, אם כי כושר הבידוד שלו הוא בינוני. מילוי של נוצות ופלומות הברווז נחשב לאיכותי יותר – וכמובן שנוצות ופלומות האווז נחשבים למילוי האיכותי ביותר עבור שמיכות הפוך, שכן כושר הבידוד שלהם הוא מצוין. אלו גם סוגי המילוי היקרים ביותר שיש – ובהם כדאי לבחור בתנאי שאתם באמת גרים באזור שנוטה לקפוא בחורף, שכן ההוצאה כאן היא רצינית.

שמיכת פוך

מהו טווח המחירים המקובל עבור המילוי?

הטווח המקבל עבור מילוי שמיכת פוך מתחיל לרוב ב300 ש"ח עבור המילוי הסינתטי, מטפס לעבר הטווח של 500-800 ש"ח כשמדובר על המילוי הטבעי כמו צמר או נוצות ברווז, וכשמדובר על פלומות האווז, המחיר גם יכול להגיע ל1,500 ש"ח בחלק מהמקרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן