כמה יעלה לכם לתקן טלוויזיה?

תיקון טלוויזיה - כמה עולה?

הטלוויזיה שלכם לא פועלת לפתע, ואתם כמובן, רוצים לתקן אותה, כדי שתוכלו לחזור ולצפות בה כמה שיותר מהר. לרוב, ההמלצה היא לא לנסות לתקן אותה בעצמכם, אלא לפנות לאיש מקצוע אשר יוכל לסייע לכם. חשוב כמובן לזכור, שכל ביקור שכזה לכשעצמו יעלה לכם 120 ש"ח לפחות, וכמובן שמכאן מגיעה השאלה הגדולה: כמה בכלל יעלה השירות של תיקון טלוויזיה? הנה כמה דברים אשר יכולים להשפיע על מחיר התיקון.

 היבטים שונים המשפיעים על מחיר התיקון

  • סוג הטלוויזיה – יש כמובן הבדלים קודם כל באשר לסוג הטלוויזיה. יש את הטלוויזיות הישנות מאד, אשר דווקא עלול להיות יקר תיקון טלוויזיה - כמה עולה?יחסית לתקן איתן – כי כבר לא נותרו להן הרבה חלפים בארץ. באשר לחדשות – תיקון טלוויזיה מסוג LCD, תהיה לרוב זולה יותר מתיקון של טלוויזיה עם מסך פלזמה, כי החלקים של הפלזמה הם גדולים יותר, ומכאן שהתיקון שלה לרוב מורכב ויקר יותר.
  • החלפה או תיקון? – תמיד עולה השאלה בנוגע לחלקים תקולים בטלוויזיה, האם ניתן לתקן אותם, או שחובה להחליף אותם. זה נכון לרוב התקלות המרכזיות בטלוויזיה – למשל תקלה בלוח הפיקוד, תקלה בספק הכוח, ועוד. אלו חלקים שמן הסתם, תמיד זול יותר לתקן מאשר להחליף לגמרי. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי יש מקרים שבהם התיקון כלל איננו אפשרי, ואז אין ברירה אלא להחליף אותם, במחיר גבוה יותר.
  • מה התקלקל? – גם בין הרכיבים עצמם יש מדרג של מחירים. ספק הכוח, שגם נוטה יותר להתקלקל, הוא הרכיב הזול יחסית בטלוויזיה. לעומת זאת, תיקון או החלפה של לוח סריקה או לוח פיקוד, יהיה יקר יותר משום שאלו רכיבים מורכבים יותר.

 ומהם המחירים הסופיים של התיקון?

ברוב המקרים, אם אכן יש משהו לתקן או להחליף, הטכנאי גם יקזז זאת ממחיר הביקור שלו, כך שהמחיר לא אמור להיות גבוה מידי. בהנחה שזה תיקון פשוט וזול, המחירים נעים  בין 350 ל600 ש"ח. במקרים אחרים שבהם התיקון קיר יותר, הוא יכול להגיע גם ל1,000 ש"ח, וכמובן שלעתים, צריך להתלבט האם התיקון שווה, או שכדאי לקנות טלוויזיה חדשה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן