כמה יעלה לנו השירות של בדק בית?

כפי שאתם בוודאי יודעים, בדק בית מהווה בדיקה חשובה במיוחד לאיכות של מבנה, לליקויים שיש בו או אין בו, לבדיקת הסביבה שלו, לחוקיות של ההקמה שלו, וכיו"ב. אנחנו נרצה להזמין את הבדיקה במגוון רחב של מקרים לפני שרכשנו מבנה, אחרי שרכשנו מבנה והתגלו בו ליקויים שהוסתרו, וכיו"ב. כמובן שאחת השאלות הנפוצות בעניין היא כמה הבדיקה הזו בכלל תעלה לכם? מחירה של הבדיקה איננו אחיד כלל וכלל, משום שיש בעצם שפע של בדיקות שאפשר לבצע ולכל אחת יש תמחור משלה, וכמובן השפעות אפשריות.

אז על מה אנחנו נשים את הדגש בקביעת המחיר?

בדק בית
בדק בית
  • דירה או צמוד קרקע קודם כל, יש הבדל במחיר בין בדק בית שנעשה לדירה, לבין הבדיקה שנעשית לבית פרטי צמוד קרקע. מדוע? משום שבדיקה לדירה היא מצומצמת יותר מעצם ההגדרה שלה. לבית יש תשתיות שלמות משלו שצריך לבדוק, יש בדיקה שלמה גם לחצר של הבית ולמעטפת החיצונית שלו. הבדיקה לדירה לעומת זאת, היא קצרה יותר ופשוטה יותר, ולכן זולה יותר.

  • גודל המתחם כמובן שיש גם השפעה לגודל הדירה או הבית עצמם שיהיו תחת הבדיקה. לרוב, לא מבצעים תמחור לפי כל חדר, אלא עושים זאת בהקבצות. כלומר מחיר קבוע לדירות של עד 5 חדרים, מחיר קבוע לבדיקה של בתים עד לשטח של 120 מ"ר, וכיו"ב. אם מדובר על דירות או בתים גדולים במיוחד המחיר יעלה.

  • אופי הבדיקה כאמור, אם אתם מזמינים בדק בית , דעו לכם שיש בדיקות יקרות יותר ויש זולות יותר. אם למשל הזמנתם בדיקה הנדסית לגילוי של ליקוי ספציפי, היא תהיה זולה יחסית. בדיקה הנדסית מקיפה וכוללת יכולה להיות יקרה פי 2-3 יותר מבדיקה לליקוי ספציפי. בדיקות חשמל הן בתעריף נפרד מהבדיקות ההנדסיות, אם כי כשהן עצמאיות הן זולות יחסית. בדיקות רעש גם הן מהוות בדיקות נפרדות אבל הן דווקא נחשבות ליקרות יחסית, כמו גם בדיקות למדידת זיהום האוויר שיש בסביבה.

אז מה צפוי להיות המחיר הסופי?

כאמור, יש המון קריטריונים שישפיעו על המחיר. בדיקה בסיסית לדירה קטנה יכולה לעלות בין 500 ל1,000 ש"ח בלבד אך בדיקות מקיפות מאד למבנים גדולים, גם יכולות לעבור את הרף של 2,500 ש"ח וזה עוד לפני שמדובר על בדיקות מיוחדות שמכפילות את המחיר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן