כמה עולה אוויר נקי

אויר נקי

אז מהו הוא בעצם אוויר נקי? אוויר נקי הוא אוויר העשיר בחמצן, וללא חומרים אחרים המתפזרים עימו. דוגמה לאוויר שהוא לא נקי, הוא אוויר שהתמלא בחומרים וכימיקלים, או בחומרים אחרים, כמו לדוגמה אוויר מסונןאוויר היוצא מבתי זיקוק השורפים פחם. האוויר שיוצא כתוצאה משריפת הפחם הוא אוויר לא נקי ולא בריא לנשימה. ביולי 2008 נכנס חוק חדש בישראל לתוקף, "חוק אוויר נקי". החוק בעצם דן בתחומים שונים הקשורים לאיכות האוויר – קביעת שיעור הפליטה המותר ממקורות שונים, קביעת הסמכויות של המשרד להגנת הסביבה בנושא זיהום כלי הרכב וכדומה. מלבד החוק, ברור לכולנו שבשביל חיים טובים יותר ובריאים יותר עלינו לשמור על אוויר נקי. אז כמה עולה לנו אוויר נקי? הכל בהמשך.

מה משפיע על המחיר של אוויר נקי?

ישנו מגוון דרכים שונות לניקוי אוויר, והפיכתו מאוויר מזוהם לאוויר נקי. עם מגוון הדרכים ישנם פרמטרים שונים המשפיעים לנו על המחיר. הנה כמה דוגמאות:

גודל המקום

אם אנחנו רוכשים לדוגמה מערכת טיהור אוויר, לא נרכוש את אותו גודל מערכת למפעל כמו לבית פרטי, מה גם שלא מדובר באותן מערכות. גודל המקום משפיע על רכישת סוג המערכת, חוזקה וגודלה וכן על מחירה הסופי.

סוג הניקוי לאוויר

סוג הניקוי מתכוון לפעולות שונות לטיהור האוויר. לדוגמה, במקומות כמו מטבחים תעשייתיים, יהיה עלינו לנקות את האוויר מהעשן הממלא את המטבח עקב הבישולים, ובנוסף במכונה שתנקה את השומנים המצטברים כתוצאה מהעשן של הבישול.

זמן העבודה

מפעל העובד 24 שעות זקוק לניקוי אוויר למשך 24 שעות ביממה, בכדי לשמור על אוויר נקי לעובדים.

דרכים שונות לניקוי אוויר

מכשירי טיהור אוויר

הם דומים מאוד למזגנים, אך בניגוד למזגנים הם לא מחממים או מקררים. הם מטהרים את האוויר במקום בו הם נמצאים. מכשירים אלה מתאימים בעיקר לטיהור אוויר במקומות סגורים נורמטיביים. השימוש בהם לדוגמה נעשה בבתי חולים רבים עקב הצורך לשמירה על אוויר סטרילי ונקי, עם זאת, ישנם כאלו העושים בהם גם שימוש ביתי.

מנדפים

מנדפים הם מכשירים המיועדים לנקות אוויר מעשן ומריחות רעים. הם מתאימים בעיקר למקומות היוצרים עשן רב כמו מטבחים תעשייתיים או מפעלים השורפים חומרים שונים. הם מנקים את המקום מריחות רעים, ושואבים את העשן הממלא אותו.

מסננים

כשמם כן הם, הם מסננים את האוויר מחומרים מזהמים, ומחזירים אוויר נקי אל המקום. המסננים מתאימים בעיקר למפעלים, תעשיות, מחסנים, משרדים, האנגרים וכדומה. הם עוזרים לסלק שומנים ועשן, וכמו כן מסננים את הריחות הרעים.

אז כמה זה עולה לנו?

כאמור, גודל המקום, סוג המכשיר לניקוי האוויר, וזמן עבודתו הם פרמטרים המשפיעים על המחיר הסופי שנשלם בכדי לקבל אוויר נקי. מכשירים ביתיים יכולים להגיע לכמה מאות שקלים בודדים. מכשירים תעשייתיים יגיעו לכמה אלפי שקלים בודדים בהתאם לכמותם, סוגם, וגודל המקום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן