כמה עולה אוכל בריא?

אוכל בריא

אוכל בריאאכילה נכונה יכולה להוות שינוי משמעותי בחיי כולנו, גם אם אין מחלה ממשית, או קושי פיזי אוכל בריא יכול לתרום לתחושה הפנימית ולשפר את המצב הגופני נוכחי. אחד הדברים הקשים ביותר באכילה נכונה הוא העובדה שזה לא בא בטבעיות , זהו תהליך שצריך להתרגל אליו והוא חייב להיכנס לתת המודע שלנו ולהטמיע בתוכנו.

האם אוכל בריא באמת יקר יותר?

רוב האנשים חושבים שאוכל בריא הוא אוכל יקר יותר אבל התשובה האמתי טמונה בהרגלי הצרכנות האישיים של כל אדם. אוכל בריא אכן יכול להיות יקר יותר אבל גם אוכל שהוא פחות בריא יכול להיות ממש יקר, הכל עניין של צרכנות נבונה.

היום יש הרבה רשתות מזון זולות המציעות מצרכים במבצעים זולים כך שבעצם לא משנה מה קונים ואיזה סוג של אוכל בסופו של דבר העלות של המוצרים שאנו קונים טמונה אך ורק בנו. כאשר מדובר באוכל בריא אין ויכוח שהעלות שלו יכולה להיות הרבה פחות יקרה בצורה משמעותית למשל יקרות כגון עגבניות, מלפפונים, פטרוזיליה וכדומה יהיו הרב יותר זולים מנתח של בקר. דוגמה נוספת היא קנייה של שתייה. כאשר אנחנו קונים מים מינרלים הם עולים בסביבות ה- 12 ש"ח לשישה בקבוקים כאשר בקבוק של מיץ, קולה וכדומה עולה לבד בערך 10 שקלים.

טיפים לרכישת סל מזון זול יותר

מזונות דלי קלוריות

הקפד לקנות ירקות ופרות אלו מזונות שבהגדרה שלהם אינם מלאים ביותר מידי קלוריות. עם ירקות ופרות ניתן להכין סלטים, מרקים, תוספות, ירקות בתנור (אנטי פסטי) ועוד. יש להימנע מקניה של מזון מלא בקלוריות, מזונות אלו נחשבים לאוכל פחות בריא ובהרבה פעמים יקר יותר.

מוצרי בסיס לבישול ביתי

רכישה של מזון ביתי שמכינים בבית יכול להוזיל משמעותית את עלות סל הקניות וכן הוא נחשב אוכל בריא יותר. אוכל מעובד תעשייתי כמו שניצל קפוא, בשר קפוא נחשבים הרבה פחות ידידותיים לגופנו ממאכלים שאנו מכינים בביתנו.

בדיקה אחרונה של העגלה לפני הקופה

סעיף זה הוא הסעיף החשוב ביותר בנושא הוזלת סל הקניות שלנו. כאשר מגיעים לסוף הקניות יש לבדוק את המצרכים הנמצאים בעגלה או בשקית ולראות אילו מהמוצרים אנו באמת צריכים ואילו מוצרים אנו לא באמת זקוקים להם. בהרבה פעמים נמצא שיש מוצרים שלא באמת צריך והם פשוט ישכבו במקרר או בארון עד שיתקלקלו.

בסופו של דבר חשוב לזכור שכדי להוזיל את עלות הקנייה שלנו אנו צריכים לעשות קניה נבונה. נסו לחשוב איזה סוג אוכל הוא האוכל שאתם רוצים להכניס לגופכם ומה התועלת שהוא יביא בעתיד. פחות משנה איזה סוג של אוכל אנחנו קונים – אם זה אוכל בריא או לא בריא, העיקר שנחשוב טוב לפני הרכישה כי יכול להיות שממש מתחת לאף שלנו יש את אותו מוצר בעלות זולה יותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן