כמה עולה אזרחות גרמנית

הוצאת אזרחות אירופית היא תהליך לא פשוט – אבל יש לכך יתרונות רבים מאוד

יותר ויותר ישראלים מבינים את היתרונות המשמעותיים של הוצאת אזרחות במדינות האיחוד האירופי. ראשית, חשוב להבין שרבים מאתנו בסופו של דבר צאצאים ובעלי קשר משפחתי ליהודים אירופאיים – בין אם מדובר בכאלה שנמלטו מאירופה לפני השואה או אחריה, ובין אם מדובר ביהודים שנספו באסון הגדול של עמנו. בכל מקרה, הדבר אומר שרבים מאתנו יכולים להוציא אזרחויות שונות וזכאים לכך על פי חוק, ואחת הדוגמאות הבולטות ביותר לכך היא אזרחות גרמנית. העלייה הגרמנית היא אחת הבולטות ביותר בעליות של לפני קום המדינה, ומאז ועד היום ישראלים רבים הם בעלי שורשים עמוקים במדינה האירופית הגדולה, שההיסטוריה שלה עם עמנו היא קשה וטראגית כל כך. עם זאת, להוצאת אזרחות שכזו יש יתרונות רבים – שכן להיות אזרח של האיחוד האירופי כיום זה פרוספקט איכותי במיוחד. הדבר מעניק לנו תנועה חופשית בין מדינות האיחוד, ויזה אוטומטית לחצי שנה לארה"ב, לימודים בחינם באוניברסיטאות באירופה ויתרונות רבים אחרים. כעת, ננסה להבין בדיוק כיצד מוציאים אזרחות שכזו, וכמה זה עולה.

על השלבים השונים בהוצאת אזרחות גרמנית, ומה שחשוב לדעת על התהליך

  • מי זכאי לאזרחות? התנאים להוצאת אזרחות גרמנית משתנים בהתאם לסוג הבקשה, לשנת הלידה של המבקש ולשורשיו. ישנו מסלול של הוצאת אזרחות עבור מי שאין לו שורשים גרמניים כלל, אך מסלול זה הוא הפחות נפוץ ולא נתמקד בו. מבחינת צאצאים של אזרחי גרמניה, התנאים הם להלן: האזרחות עוברת על בסיס קשר דם ולא על פי מקום לידה (גם אם נולדתם בגרמניה או בכל מקום אחר, לצורך העניין). מי שנולד עד אפריל 1953 לאב גרמני הוא בעל זכאות לאזרחות. מי שנולד אחרי תאריך זה ועד סוף 1974 לאם גרמנייה זכאי לקבל אזרחות. מעבר לכך ישנם עוד תנאים רבים ויוצאים מן הכלל, וככלל צאצאים של בעלי אזרחות ודרכון גרמניים הם בעלי סיכוי לא רע להוצאת אזרחות גם אם מסיבה כזו או אחרת הוריהם ויתרו על אזרחותם בשלב כזה או אחר.
  • כיצד התהליך מתבצע? ביחס לתהליכי הוצאת אזרחות במרבית מדינות העולם, הוצאת אזרחות גרמנית היא יחסית פשוטה, בשל המנגנון היעיל (שלא במפתיע) של השגרירות והרשויות הגרמניים. התהליך כולל מילוי של מסמכים רבים בגרמנית והוכחת קשר הדם והצאצאות לאזרחי גרמניה, ובכל מקרה כדאי לפנות למשרד עורכי דין שמתמחה בתהליך זה בכדי לבצע אותו בצורה נכונה ולהבטיח את התהליך המהיר והיעיל ביותר מול הרשויות הגרמניות.

כמה תעלה לכם הוצאת האזרחות, ומהן העלויות הכרוכות בכך באופן כללי?

כעת נגיע לעלויות. הוצאת אזרחות גרמנית היא תהליך לא יקר שצריך להסתכם במאות יורו בודדות – 200-300 יורו בדרך כלל. מעבר לכך ישנו גם שכר הטרחה של עורך הדין אליו אתם פונים, שמחושב בהתאם לשעת עבודה שלו ולצורך בתרגום מסמכים, והתהליך כולו יסתכם בדרך כלל ב-1000-2000 ₪ מקצה לקצה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן