כמה עולה אזרחות פורטוגלית?

אזרחות נוספת היא נכס שימושי ביותר בעל חשיבות לעין ערוך. על-מנת להבטיח ביטחון אישי וכלכלי ולספק הזדמנויות נוספות במגוון תחומים לעצמך ולמשפחתך בהווה ובעתיד, היכולת להתגורר ולהשתקע במדינות אחרות ולנוע ביניהן בחופשיות היא אמצעי חזק ביותר. בשנים האחרונות, נפתחת הזדמנות פז לאזרחים רבים בישראל שמוצאם ספרדי ליהנות גם הם מכל היתרונות שמספקת אזרחות במדינות האיחוד האירופאי. ממשלת פורטוגל העבירה לפני מספר שנים חוק המאפשר לצאצאי משפחות אשר גורשו מפורטוגל ב-1496 לקבל אזרחות פורטוגלית כחלק מהמאמצים לתיקון העוולות שנעשו לבני קהילות אלה לפני 500 שנים. תהליך הגשת הבקשה ארוך ומורכב וכרוך בפרוצדורה בירוקרטית. לכן, פונים בשנים האחרונות ישראלים רבים לקבלת סיוע בהשגת האזרחות ועל מנת ליהנות מהפריבילגיות הרבות שמגיעות עמה.

השקעה שמחזירה את עצמה

עלות הגשת הבקשה והוצאת האזרחות מול הקהילות היהודיות והממשלה הפורטוגלית עשויה להיות די גבוהה, אך מדובר בהשקעה שמאוד מהר תשתלם מאוד. אחרי הכל, רבים מהיתרונות של האזרחות במדינות האיחוד האירופי מספקות גם הן הזדמנויות כלכליות רחבות היקף וארוכות טווח.

• ניתן ליהנות מהשכלה גבוהה במוסדות המובילים באירופה בסבסוד מרבי ובמדינות רבות לחלוטין בחינם ולחסוך עשרות אלפי שקלים.
• לאזרחים במדינות אירופה מוצעים אפיקי סיוע מגוונים להקמת עסקים ולהשקעות שונות וישנן הטבות מס משמעותיות. כמו כן, משקיעי נדל"ן זוכים לחבילות תמריצים.
• הגישה חופשית לכל מדינות האיחוד וניתן ליהנות מכל מה שהמדינות השונות מציעות על מנת להתפתח מקצועית, השכלתית, אישית וכלכלית. גם לארה"ב ניתן להגיש ויזת עבודה בקלות יתרה ולהיכנס כתיירים ללא ויזה בכלל.

כאשר חושבים על מחיר השירות, חשוב שניקח בחשבון כי הסכומים בהם כרוך התהליך עשויים להתגמד לעומת עשרות אם לא מאות אלפי השקלים שניתן להרוויח או לחסוך מהיתרונות הרבים שמציעה האזרחות הפורטוגלית. מחיר אזרחות פורטוגלית נע בין 8,700 ₪ ויכול להגיע אף ל-12,000 ₪. המחיר אינו קבוע לכל מגיש בקשה ותלוי במשתנים רבים.

המשתנים המשפיעים על מחיר אזרחות פורטוגלית

• במידה ומוצא משפחתך אינו ממדינות האסלאם, ייתכן ויידרש מחקר מעמיק יותר באילן היוחסין על מנת להוכיח את מקור מוצאך הפורטוגלי. אזרחים ישראלים רבים שמוצאם מרוסיה, קנדה, הולנד ומדינות רבות אחרות זוהו גם הם לאחר מאמץ נוסף על ידי הקהילות היהודיות בפורטוגל כצאצאי מגורשי פורטוגל.
• מורכבויות שונות כמו עבר פלילי או היעדר מסמכים כמו תעודות לידה בתוקף, עשוי לשנות את העלויות.
• חשוב לוודא כי במחיר אזרחות פורטוגלית מול המשרד מולו ביררת עבודה משותפת כלול איסוף המסמכים ותרגומם והוצאות דואר שונות.
• הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שיש לך ליווי של אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע מקצועי רב שיידעו לספק מענה מהיר ויעיל לכל בעיה שעשויה לצוץ מבלי סיבוכים מיותרים. בתחומים אלו, כל סיבוך ומורכבות עשויים לייקר משמעותית את התהליך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן