כמה עולה איטום גגות?

איטום גגות

איטום גגותאיטום גגות נועד על מנת לשפר את הבידוד התרמי והאקוסטי בחלק העליון של המבנה. האיטום מבוצע במשך כל ימי השנה, אך הביקוש עבורו עולה לקראת תקופת החורף ועם תחילת הגשמים. עבודות איטום ובידוד מתאימות עבור בעלי בתים פרטיים, בעלי משרדים וחברות העוסקות בענפי התעשייה, המשק והמסחר. למרות שישראל לא נחשבת למדינה בעלת כמות גבוהה של משקעים, איטום הוא הדרך היחידה למנוע עוגמת נפש ונזק בלתי הפיך עבור הציוד.

אפשר לחסוך את העלות של איטום גגות בעזרת מספר בדיקות מקיפות. בשלב הראשון יש לברר מה כוללת הצעת המחיר, להתעניין לגבי תעודת אחריות, ולקבל הוראות תחזוקה מדויקות. בשלב השני מומלץ לבצע מבחן של יעילות העבודה למשך 48 שעות. במידה ומתגלה נזילה, יש למהר ולפנות שוב אל החברה המבצעת על מנת לקיים איטום נוסף.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

העלות של איטום גגות מושפעת בעיקר מהגורמים הבאים:

גודל הגג

המחיר הסטנדרטי עבור האיטום הוא לגג של עד 40 מ"ר. איטום כזה מתבצע עם זפת תקנית, וללא שימוש ביריעות ביטומניות. עם זאת, גג גדול יותר יחייב הוצאה מתאימה עבור האיטום. כדאי למדוד מראש את הגג, ולהתייעץ עם החברה המבצעת לגבי הוזלת עלויות.

תיקון מקומי

לא חייבים לבצע איטום של כל הגג על מנת ליהנות מבידוד אופטימאלי. יש גגות בהם מתבצע תיקון מקומי בזפת חם בלבד, במחיר הוגן של 800-1,500 ש"ח. גם העבודה הזו יעילה מאוד בטווח הרחוק, ועשויה למנוע הרבה הוצאות בלתי רצויות עבור בעלי הבית.

יריעות פיברגלס או יריעות ביטומניות

החברה המבצעת בוחרת את שיטת האיטום על פי תנאי הגג, צרכי הלקוח והתקציב העומד לרשותו. התוספת הצפויה עבור איטום עם יריעת פיברגלס היא 40%-50%, בעוד איטום ביריעות ביטומניות של 10-40 מ"ר יעלה 100-115 ש"ח. המחיר הוא למ"ר ואינו כולל עבודות הכנה.

עבודות הכנה

אי אפשר ליישם זפת או יריעות איטום על הגג ללא עבודות הכנה. עבודות אלו כוללות בין היתר פירוק דודים, תיקונים בבטון, פינוי פסולת וכדומה. עבודות ההכנה מתומחרות בנפרד, וניתן לחסוך אותן באמצעות עבודה עצמאית.

טווח מחירים

כפי שניתן לראות מתוך רשימת המרכיבים המשפיעים על המחיר של איטום גגות, יש הרבה שיטות לבידוד משטחים, ולא כולן כוללות שימוש בזפת. באופן עקרוני, זיפות גג עד 40 מ"ר יעלה 1,500-3,500 ש"ח בעוד זיפות גג גדול יותר יעלה 2,500-5,000 ש"ח. סיוד גג לפני הזיפות או היישום של יריעות איטום יעלה 400-600 ₪, ומריחת פיימר תדרוש תוספת של 10-12 ש"ח למ"ר.

לסיכום, מקצוענים העוסקים באיטום וזיפות גגות מבצעים עבודה חשובה מאוד עבור הלקוחות. טווח המחירים יחסית קבוע, אך גם הוא מושפע מגורמים גמישים, אותם ניתן לחסוך באמצעות השוואה יסודית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן