כמה עולה איטום גגות

גם אם דאגתם לשכור את שירותיה של חברת האיטום המובילה בישראל, שביצעה עבודת איטום גגות מושלמת תוך יישום חומרי האיטום המתקדמים והאיכותיים ביותר שישנם, עדיין אין זה מן הנמנע שביום גשום אחד סימני עובש יתחילו להופיע בתקרה, כשבמקרים החמורים ביותר, מים יחלו לטפטף על ראשיהם של דיירי הקומה העליונה. אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנוטים לעשות דיירים הסובלים מגגות דולפים, ויהיו אלה גגות עץ, גגות מרוצפים או גגות בטון, היא לנסות לתקן את הדליפה בכוחות עצמם.
מדובר בטעות מרה, שכן למרות שבמקרים רבים הדליפה אכן נקודתית, הרי שעל מנת לתקן אותה ביעילות וביסודיות, יש לבחון את מערכת האיטום בראייה מערכתית ובעין מקצועית. לצערנו, לא אחת הניסיון לתקן את הדליפה מוביל להחמרת הנזק ולדליפה מסיבית יותר, המחייבת תיקון יקר יותר. במאמר זה נספק רשימת מחירים של שירותי תיקון ואף גגות בטכניקות שונות.

איטום ביריעות ביטומניות

היריעות הביטומניות כבשו בסערה את עולם האיטום, שכן היריעות מספקות שקט נפשי לאורך לא מעט שנים, כמעט ללא תחזוקה. עלות תיקון באמצעות יריעות ביטומניות משתנה בהתאם למספר פרמטרים, כשבין היתר מדובר בעובי היריעות, בשטח הגג ובעבודות הנוספות שיש לבצע בהתאם לצורך. להלן כמה דוגמאות לטווחי המחירים של איטום ביריעות ביטומניות:
• איטום שטח בן עשרה עד 40 מ"ר באמצעות יריעות של ארבעה מ"מ עולה כ-70-130 ₪ למ"ר כשאיטום של שטח זהה עם יריעות בעובי של חמישה מ"מ עולה כ-80-150 ₪ למ"ר.
• איטום שטח בן 40-100 מ"ר באמצעות יריעות בעובי של ארבעה מ"מ עולה כ-80-150 ₪ למ"ר ואילו אם ייעשה שימוש ביריעות של חמישה מ"מ, העלות תהיה גבוהה יותר בהתאם ותעמוד על כ- 80-120 ₪ למ"ר.
• באופן עקרוני ככל שהשטח שיש לאטום נרחב יותר, כך בהתאם עלות הפרויקט תהיה נמוכה יותר. כך, למשל, אם מדובר באיטום שטח מעל 200 מ"ר באמצעות יריעות בעובי של ארבעה מ"מ, טווח המחירים ינוע בין 60 ל-90 ₪ למ"ר ואילו איטום של גג גדול שכזה באמצעות יריעות בעובי של חמישה מ"מ יעלה בין 65 ל-90 ₪.
• חיזוק יריעות ביטומניות לרוב עולה בין 25 ל-40 ₪ עבור כל מטר אורך, חיזוק רולקות באמצעות סרגל אלומיניום עולה בין 15 ל-35 ₪ למטר אורך ואם נדרש תיקון מקומי בלבד, הרי שלרוב התיקון יעלה בין 500 ל-1,000 ₪.
• כל המחירים שהוזכרו לעיל לא כוללים שירותים נוספים שייתכן שיידרשו, כמו לדוגמה ביצוע תיקוני בטון או פירוק דודים הממוקמים על הגג.

איטום גגות
איטום גגות

תיקון בזפת או איטום גגות בזפת

למרות ששיטת איטום גגות בזיפות יצא שם רע במהלך השנים, בעיקר עקב ניסיונות לעשוק לקוחות מצד זפתים חובבים, הרי שמדובר על טכניקת איטום אמינה ויעילה המספקת תוצאות טובות לאורך שנים. גם בתחום של תיקון בזפת או איטום בזפת ניתן למצוא טווח מחירים רחב, המושפע משטח הגג בעיקר. כך, לדוגמה, זיפות של גג עד 40 מ"ר יעלה בין 2,500 ל-3,000 ₪ עבור כל שטח הגג ואילו זיפות של גג בן יותר מ-200 מ"ר יעלה בין 28 ל-40 ₪ עבור כל מ"ר. אם נדרש תיקון מקומי בזפת, המחיר עבור כל תיקון יעמוד לרוב על 500 עד 1,000 ₪.
למחירים שהוזכרו לעיל יש להוסיף את עלות מריחת הפריימר, המשמש כמעין דבק המשפר את האחיזה של הזפת בתשתית הקיימת. עלות מריחת פריימר עבור כל מ"ר נעה לרוב בין 5 ל-12 ₪ למ"ר.
טכניקות תיקון גגות דולפים נוספות
בנוסף לכל שהוזכר לעיל, ניתן לתקן גגות דולפים גם באמצעות חומרי אטימה פוליאוריטנים ארומטיים, בהתאם לתשתית המיושמת על הגג, כשאיטום זה עולה בין 80 ל-170 ₪ למ"ר. איטום בחומר איטום אקרילי, לעומת זאת, עולה בין 40-80 ₪ למ"ר בגגות ששטחם עד 50 מ"ר ו-35-60 ₪ למ"ר עבור גגות ששטחם עולה על 50 מ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן