כמה עולה אייפון 4?

אייפון

אייפוןאייפון הוא אחד ממכשירי הטלפון הנמכרים ביותר בהיסטוריה. כל דגם חדש של האייפון מצליח למשוך אחריו מיליוני מעריצים, הממתינים מחוץ לחנויות חברת אפל בכל רחבי העולם. בנוסף, יש לציין כי ההצלחה של מכשירי הטלפון החכמים ממשיכה גם לאחר השקת דגמים חדשים. מי שרוצה לדעת כמה עולה אייפון 4 יכול לבצע השוואה מול מכשירים של חברת סמסונג, LG, סוני ועוד. אייפון 4 הוא מכשיר נוח וקל לתפעול, אך מחירו משתנה בהתאם למספר פרמטרים קבועים.

הפרמטרים שמשפיעים על המחיר

דגם ספציפי

דגמי אייפון S4 יקרים יותר מדגמי אייפון רגילים. כאשר בודקים כמה עולה אייפון 4, יש להכיר את ההבדלים בין הדגמים השונים, להבין כיצד הבדלים אלו באים לידי ביטוי בתפעול המכשיר, ולהפעיל מערכת שיקולים אישית. יש משתמשים שיכולים להסתפק באייפון רגילים, לעומת אחרים, שיעדיפו להשקיע עוד כמה מאות שקלים בדגמים חדשים יותר. אייפון 4 רגיל אפשר להשיג במחיר של מאות שקלים בודדים, לעומת אייפון S4 אשר מחירו עשוי להגיע גם לאלפי שקלים ויותר.

מערכת הפעלה

כל מכשירי אייפון ללא יוצא מן הכלל עובדים עם מערכת הפעלה של אפל הנקראת iOS. יחד עם זאת, אל תוך דגמי אייפון 4 לא ניתן להוריד את מערכת ההפעלה החדשה ביותר – iOs 7. מערכת הפעלה זו פועלת רק עם אייפון S4 ומעלה. כמו בסעיף הקודם, גם כאן המחיר מושפע מהדגם הספציפי של המכשיר, ומהאופן בו הוא יכול להסתנכרן עם מערכת ההפעלה. כל עוד מדובר על טלפונים חדשים יחסית אשר פועלים עם מערכת ההפעלה החדשה של אפל, המחיר עולה. במאות שקלים.

חדש או ישן?

חברת אפל לא מייצרת דגמי אייפון 4 חדשים, אולם יש לא מעט חברות בעולם המחזיקות במלאי עודפים של מכשירים מן הסוג הזה. ככל שהמכשיר חדש יותר, והיה בשימוש פחות זמן, כך מחירו יעלה. השאלה כמה עולה אייפון 4 רלוונטית ברוב המקרים עבור שוק יד שנייה. מחירו של אייפון 4 שלא נפתח מעולם עשוי לנוע בין 1,000-1,500 ש"ח, לעומת אייפון 4 משומש שמחירו עד 1,000 ש"ח.

מצב המכשיר

עלות התיקון של אייפון 4 גבוהה יחסית, ולכן מצב המכשיר מגולם במחיר המקורי. במילים אחרות, מכשיר אייפון עם מסך שבור עשוי להימכר במאות שקלים בודדים – אולם יש לקחת בחשבון את ההוצאה הנוספת. יש המון מכשירי אייפון 4 במצב סביר אך עם שריטות, פגיעות חיצונית, שברים וכדומה. כדאי לבדוק כל מכשיר מקרוב ולהבין מה תהיה עלות התיקון. מכשיר במצב רע יימכר ב-100-500 שקל, לעומת מכשיר אייפון S4 במצב חדש שיימכר במעל 1,000 ש"ח.

מחירים לא מחייבים – אבל עוזרים

לסיכום, אין ספק כי מכשירי אייפון הצליחו לשנות את העולם, וסביר להניח כי ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. השאלה כמה עולה אייפון 4 מושפעת כפי שניתן לראות מפרמטרים רבים. סקירה זו אמנם אינה מחייבת, אך היא עשויה לעזור למי שרוצה לשדרג את מכשיר הטלפון הנייד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן