כמה עולה אילוף כלבים

אילוף כלב

אילוף הוא חלק חיוני בהתפתחות הכלב. באמצעות אילוף מקצועי ניתן להקנות לכלב גבולות, לשפר את הדינאמיקה בינו לבין הבעלים ולמנוע התנהגות בלתי רצויה. במאמר הבא נסביר מה כולל התהליך ונבין אילו פרמטרים משפיעים על השאלה כמה עולה אילוף כלבים אילוף כלב

אילוף כלבים הוא שירות הניתן על ידי אנשי מקצוע שעוברים הסמכה מיוחדת. האילוף חיוני עבור חינוך הכלב והקניית משמעת בסיסית. הוא צפוי ללוות את מערכת היחסים בין הכלב לבין הבעלים לאורך שנים ויש לו משמעות גם בתוך התא המשפחתי. הורים לתינוקות או ילדים לדוגמא לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על אילוף יסודי כבר מגיל צעיר.

באופן עקרוני, תהליך האילוף מתחיל בגיל שלושה חודשים והוא נמשך עד שמגיעים לרמה הרצויה. יש בעלי כלבים המעדיפים לנצל את ההזדמנות כדי לבצע קורס תקיפה והגנה, לעומת אחרים המסתפקים באילוף בסיסי בלבד. אילוף כלבים מוצלח מבוסס על תקשורת טובה, על זיהוי צרכי הכלב ועל הענקת פידבקים חיוביים. חל איסור מוחלט על שימוש באלימות פיזית או מילולית כלפי הכלב. התנהגות כזו אינה אפקטיבית, לא מוסרית והיא אסורה על פי חוק.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה אילוף כלבים:

א. פגישת אבחון – אפשר להרכיב את המחירון עבור אילוף כלבים בנפרד או להשתמש בפגישת האבחון בתור חלק בלתי נפרד מההוצאות. מטרת פגישת האבחון היא לספק לבעלי הכלב מידע ולאפשר לו לקבל החלטה נכונה לגבי תהליך האילוף.

ב. סוג בעיית התנהגות – הפרמטר העיקרי המשפיע על מחיר האילוף הוא סוג בעיית ההתנהגות. בעיקר נהוג להבחין בין בעיות התנהגות כמו עשיית צרכים והריסת רהיטים, לבין בעיות אגרסיה של תוקפנות, נשכנות ונביחות. ככל שהבעיות בסיסיות יותר כך צפוי מחיר האילוף לעלות.

ג. מין הכלב – לא רבים יודעים זאת, אך גם המין משפיע על השאלה כמה עולה אילוף כלבים. אילוף של נקבה יקר יותר מאילוף של זכר.

ד. תנאי האילוף – אילוף בתנאי פנסיון הוא היקר ביותר. סוגים אחרים של תנאים יכולים להיות אילוף בקבוצות או קורס פרטי. תנאי האילוף גם קובעים את מספר המפגשים ולכן יש להם משמעות על המחיר הכללי.

טווח מחירים

לפי אתר zap דפי זהב, המחירים הבסיסיים עבור אילוף כלבים נעים בטווח של 600-2,000 ש"ח. פגישת אבחון לכלב עולה 150-250 ש"ח, פגישת חינוך הכוללת אילוף גורים תעלה 150-300 ש"ח ואילוף גורים תוך 8-10 פגישות יעלה 900-2,000 ש"ח. ראוי לציין כי אילוף גורים מגיל שלושה חודשים ומעלה אך במספר של 4-5 פגישות יהיה זול יותר ויעלה 600-1,200 ש"ח.

קורס אילוף למשמעת עבור כלב יחיד שנמשך 8-10 מפגשים יעלה לדוגמא 1,000-2200 ש"ח, לעומת אילוף למשמעת בקבוצה בפנסיון בתקופה של שלושה שבועות עד חודש יעלה 2,500-5,000 ש"ח. מחירים אלו נראים גבוהים במבט ראשון אולם הם משתלמים בטווח הקצר והארוך, בעיקר בכלבים עם בעיות התנהגות כלפי עצמם וכלפי הסביבה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן