כמה עולה אינסטלטור?

במאמר הבא נבין מה כוללות עבודות מסוג אינסטלציה מורכבת ונציג את טווח המחירים הממוצע בענף.

תחום האינסטלציה כולל סוגים שונים של עבודות. יש אנשי מקצוע המבצעים עבודות פשוטות בלבד, לעומת בעלי מלאכה מיומנים ומנוסים המציעים גם פתרון לדרישות מורכבות. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לבחור אינסטלטור אמין. את האמינות של אינסטלטור לדוגמא אפשר לבחון לפי המלצות משכנים, חברים או בני משפחה. כדאי גם לקרוא את המידע המופיע באתרי אינטרנט על מנת להכיר את ההבדלים בין סוגי עבודות.

טווח מחירים

בהינתן הפרמטרים המופיעים לעיל, ניתן לקבוע טווח מחירים ממוצע ומשוער של עבודות אינסטלציה מורכבות. פתיחת סתימה בסיסית עולה 200-300 ש"ח אולם תיקון פיצוץ בצנרת כולל פתיחת הקיר וסגירתו עולה 1,000-2,000 ש"ח. תיקון פיצוץ צינור מקומי בתוך הבית עולה 300-800 ש"ח, החלפת ברז לא כולל חלקים עולה 200-300 ש"ח והגברת לחץ מים קרים או חמים עולה 600-1,500 ש"ח בהתאם לגובה הדירה ומצב הצנרת.

החלפת אמבטיה סטנדרטית על ידי אינסטלטור בירושלים  לדוגמא תעלה 1,500-2,000 ש"ח, החלפת אסלה כולל פירוק תעלה 300-400 ש"ח והחלפת ניאגרה תעלה 200-300 ש"ח. החלפת סיפון תעלה 200-300 ש"ח גם כן והחלפת כיור תעלה 350-450 ש"ח.
כמה עולה אינסטלטור
פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים הקובעים כמה עולים שירותי אינסטלטור:

א. שעה וזמינות – הזמנת איש מקצוע בשעות הלילה, בסופי שבוע או מחוץ לשעות העבודה הרגילות כרוכה בתוספת תשלום. התוספת היא בערך 15%-20% מהמחיר סופי. תוספת זו נגבית גם על ידי אינסטלטורים וגם על ידי חשמלאים, טכנאים ועוד.

ב. חלקים – יש מקרים בהם לקוח מעדיף להזמין אינסטלטור ולספק את החלקים בעצמו. רכישה עצמאית של החלקים חוסכת בהוצאות, אולם היא מחייבת רקע מקצועי. כדאי להתייעץ עם האינסטלטור לפני שרוכשים חלקי חילוף ולוודא את התאמתם לאופי הצנרת.

ג. מורכבות העבודה – ככל שהעבודה מורכבת ומסובכת יותר, כך גובה האינסטלטור מחיר בהתאם. פערים בין עבודות פשוטות לעבודות אינסטלציה מורכבות מגיעים למאות ואלפי שקלים. רצוי להשקיע בהשוואה בין שירותי אינסטלציה ולהזמין איש מקצוע מוקדם ככל האפשר. בעיות אינסטלציה מורכבות לא נפתרות מעצמן, אלא להיפך: הן נוטות להחמיר וליצור נזקים בלתי הפיכים.

לעבודות אינסטלציה מורכבות יש מספר מאפיינים קבועים. ראשית, אלו עבודות הדורשות שימוש בארגז כלים מיוחד. את רוב העבודות המורכבות לא ניתן לבצע עם ציוד בסיסי. שנית, בעבודות אלו קיימת בעיה מסוימת של נגישות. בניגוד לעבודות רגילות אותן יכול אינסטלטור לבצע ללא מאמץ מיוחד, בעבודות מורכבות הוא צריך להשתמש בסולם או באמצעים אחרים. שלישית, המחיר של עבודות מורכבות גבוה בהשוואה לעבודות רגילות של פתיחת סתימות או תיקון נזילה.

  • לסיכום, העלות הממוצעת של שירותי אינסטלציה תלויה בשעה, באספקת חלקים ובמורכבות העבודה. טווח המחירים הממוצע נע סביב 300-1,500 ש"ח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן