כמה עולה אלטרנטור לרכב?

חלקי חילוף לרכב

אחד מהמרכיבים החשובים ביותר ברכב שלכם הוא האלטרנטור. התפקיד של אלטרנטור, הוא בעצם לייצר זרם חשמלי AC, וכך אפשר לטעון את המצבר היטב, וגם לספק חשמל לכלל המערכות השונות ברכב שלכם (כולל מערכות התאורה, מערכות המיזוג, ועוד). אם נדלקת לפתע נורת המצבר ברכב שלכם – ככל הנראה יש בעיה באלטרנטור עצמו, והוא משום מה לא מצליח יותר לספק חשמל במתח התקין והנדרש ממנו (לרוב מתח זה נשלט ע"י מחשב אוטומטי). אם כך, כמה יעלה לקנות אלטרנטור חדש לרכב? מה יכול להשפיע על המחיר? ומה חשוב לקחת בחשבון?

כמה נתונים על מחירי האלטרנטורים

  • חדש או משופץ? – קודם כל, עליכם לשאול את עצמכם האם אתם רוצים לקנות אלטרנטור חדש בכל מחיר, או שאתם מוכנים גם לשקול רכישה של אלטרנטורים משופצים. האלטרנטורים הללו לרוב פורקו מרכבים אחרים שכבר לא בשימוש, ועברו מקצה שיפורים משמעותי מאוד. היתרון באלטרנטורים הללו הוא כמובן שהם זולים יותר מאלו החדשים. שימו לב עם זאת, שעל האלטרנטורים החדשים תמיד יש אחריות, כולל אחריות של היצרן – ולכן לפעמים תעדיפו לשלם יותר כדי ליהנות מהם.
  • שיפוץ מול קניה – תמיד כדאי לזכור כי שיפוץ האלטרנטור יהיה זול יותר משמעותית מרכישה של אלטרנטור חדש. השיפוץ של האלטרנטור יכול לעלות לכם בסכומים נמוכים מאד, וזה כולל הטיפול עצמו וגם התקנה של מרכיבים חדשים. אל תשכחו שלפעמים הבעיה היא לא בכל גוף האלטרנטור שיוצא מכלל שליטה. לפעמים מספיק שמדובר על דיודה שרופה, כדי שהרכב כולו יושבת. העלות של מרכיב כזה היא כמה עשרות שקלים בלבד!
  • מידת האמפר – כשאתם ניגשים לקנות אלטרנטור חדש, קחו בחשבון שגם רמת האמפר של האלטרנטור משפיעה על המחיר שלו. אמנם ברוב הרכבים מדובר על רמה זהה יחסית, אבל ישנם רכבים מיוחדים שזקוקים לאלטרנטורים יוצאי דופן מבחינה זו.

אז לאיזה טווח מחירים נצפה?

במידה ומדובר על אלטרנטורים משופצים מיד שניה, המחירים ינועו בטווח שבין 200 ל- 400 ש"ח. כשמדובר על האלטרנטורים החדשים לגמרי – הם יעלו בין 500 ל- 1,000 ש"ח – תלוי בדגם הרצוי מבחינתכם.

 

חלקי חילוף לרכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן