כמה עולה בדיקה תרמוגרפית?

בדיקה תרמוגרפית

בדיקה תרמוגרפית מתבצעת על ידי סקירה של מערכת החשמל באמצעות מצלמה רגישה לקרינת אינפרא אדום. זו קרינה הנפלטת מכל גוף ביחס ישיר לטמפרטורה שלו, לכן בעזרת הבדיקה ניתן לאתר ליקויי חשמל ולקבוע את מידת חומרתם.

המצלמה המשמשת לביצוע הבדיקה מתרגמת את הקרינה לתמונה נראית לעין ולכל טווח טמפרטורות ניתן צבע שונה. בעזרת בדיקה תקופתית ניתן למנוע קצר במערכת החשמל ולשפר את רמת הבטיחות. מעבר לכך, הבדיקה נדרשת לעיתים על ידי רשות הכבאות וחברות הביטוח.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שיקבעו כמה תעלה בדיקה תרמוגרפית יסודית:

א. מטרת הבדיקה – הלקוח יכול להחליט מראש מה מטרת הבדיקה וכך לחסוך בהוצאות. האפשרויות הן ביצוע בדיקה למניעת תקלות עתידיות בלבד, או מניעת שריפות כתוצאה מחימום יתר וקצר חשמלי, מניעת הפסקות חשמל והשבתות וחיסכון בכסף. ככל שמטרת הבדיקה מורכבת ומסובכת יותר, כך צפוי מחירה לעלות.

ב. איזור גיאוגרפי – יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין איזורים גיאוגרפיים שונים ברחבי הארץ. מי שמזמין בדיקה תרמוגרפית באיזור השרון, המרכז וגוש דן ישלם יותר מאשר מי שמזמין בדיקה זהה בצפון ובדרום. הסיבה לכך קשורה לביקוש והיצע ולזמינות של אנשי המקצוע המבצעים את הבדיקה.

ג. חומרת הליקויים – בתום הסריקה והצילום התרמי ניתן להפיק דוח ממצאים מסודר לגבי חומרת הליקויים. דוח הסריקה מאפשר ביצוע של התיקונים הנדרשים באופן יעיל, אך הוא עשוי לגרור הוצאות נוספות. הסיבה להוצאות היא עוד בדיקות שמתבצעות במערכת החשמל המקומית או העירונית.

ד. גודל מערכת החשמל – ניתן לבצע בדיקה תרמוגרפית כחלק מבדיקות כלליות יותר של תקינות מערכת החשמל. ככל שמערכת החשמל גדולה יותר והבדיקה מתארכת, כך צפוי גם המחיר לעלות. הבדיקות הזולות מתבצעות במערכת חשמל דירתיות, לעומת בדיקות יקרות שמתבצעות במפעלים ומוסדות ציבור.

בדיקה תרמוגרפית

טווח מחירים

העלות הממוצעת של בדיקה תרמוגרפית בארץ עומדת על 1,200-2,300 ש"ח. ניתן לחסוך בהוצאות על ידי השוואת מחירים וקבלת המלצות על אנשי מקצוע. עלות הבדיקה היא הוצאה משתלמת שמונעת תאונות ומצילה חיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן