כמה עולה בדיקת הריון?

בדיקת הריוןכאשר בודקים כמה עולה בדיקת הריון יש להבחין בין ערכה ביתית שתפקידה לזהות הריון, לבין בדיקות המתבצעות בין כתלי בית ההחולים במטרה לעקוב אחר מצבו של העובר. בדיקות לגילוי מומים הן מן הסתם יקרות יותר, ומתבצעות על ידי אנשי מקצוע. לעומת זאת, בדיקת הריון ביתית מספקת תשובה דיכוטומית בלבד ואמינותה אינה מוחלטת. על כל פנים, יש לזכור כי בדיקות הריון לא מבטיחות עובר בריא. כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי ביצוע בדיקות מן הסוג הזה, ולהתחשב בגורמים נוספים מלבד המחיר.

הבדלים בין מחירי בדיקות הריון

בדיקת הריון ביתית

זו הבדיקה הפשוטה והנפוצה ביותר. נהוג לבצע אותה לאחר איחור במחזור או בעת חשד להריון. ערכת בדיקת הריון נמכרת בכל רשתות הפארם וקופות החולים. בדיקה סטנדרטית כזו מספקת תשובות תוך 30 שניות בלבד, ולא מתבצעת בצורה חודרנית. המחיר של בדיקת הריון ביתית עומד על עשרות שקלים בלבד. יש מבצעי הנחות והטבות על מארזים זוגיים, כאשר בחברות מסוימות ניתן לרכוש מגוון של בדיקות בטווח מחירים נוח למדי.

בדיקות גנטיות

אלו בדיקות המשתייכות לקטגוריה של בדיקות דם עבור העובר. קיימות 13-15 בדיקות שונות הניתנות לביצוע לפי התסמונות השונות. עלויות הבדיקה משתנות לפי צורת הבדיקה, מספר הבדיקות ורמת ההשתתפות של קופת החולים. סט של 10-12 בדיקות צפוי לעלות מעל 1,000 ש"ח, לא כולל האיקס השביר שעולה לבדו 250-350 ש"ח. כל בדיקה בנפרד תעלה עוד כמה מאות שקלים.

אולטרא סאונד

בדיקת אולטרא סאונד מתבצעת ברוב ההריונות בישראל. השאלה כמה עולה בדיקת הריון כזו לרוב אינה רלוונטית, משום שקופות החולים משתתפות בסריקה. נבדקת המבצעת אולטרא סאונד דרך קופות החולים משלמת 100-400 ש"ח. לעומת זאת, המחיר בשוק הפרטי הוא 1,000-1,800 ש"ח.
חלבון עוברי בדיקה זו היא למעשה סקר ביו כימי שמטרתו איתור מומים במערכת העצבים של העובר. הבדיקה מתבצעת במרפאת קופת החולים ומגלה 60% מהבעיות. בדיקת חלבון עוברי כרוכה בתשלום סמלי של 15-30 ש"ח בלבד.

מי שפיר

זו בדיקה פולשנית המתבצעת בבתי החולים או במכונים מורשים. הבדיקה ממומנת על ידי קופות החולים רק עבור נשים מעל גיל 35, או כאשר הסיכון של העובר ללקות בתסמונת דאון מוגדר כ-1 ל-180. מחירי בדיקת מי שפיר נחשבים גבוהים למדי, ועומדים על 1,700-3,000 ש"ח. עם זאת, קיימת השתתפות מסוימת מצד הביטוחים המשלימים.

בדיקות דם

אלו בדיקות שגרתיות הנעשות החל מהשבוע החמישי או השישי של ההריון. בדיקות אלו ממומנות על ידי הקופות וכוללות ספירת דם, שתן ותרבית, כאשר בפעם הראשונה נבדקים גם סוג הדם ונוגדני אדמת.

חשיבות ההתייעצות עם רופא משפחה

נשים אשר בודקות כמה עולה בדיקת הריון צריכות קודם כל להתייעץ עם רופא המשפחה. מחירי הבדיקות נגזרים מתוך שורה ארוכה של שיקולים, כגון גיל האישה, גיל ההריון, היסטוריה רפואית, בעיות במשפחה ועוד. הסקירה המופיעה כאן אינה מחייבת מבחינת המחירים, אך היא מעידה בצורה ברורה על מורכבות וחשיבות הנושא של בדיקות הריון.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן