כמה עולה בדיקת חשמל?

ישנן סיבות שונות לבצע בדיקת חשמל בבית שלכם, בדירה או בבית אותו אתם מתכננים לרכוש. אם יש ברשותכם בית או דירה ואתם מרגישים שחשבון החשמל שלכם עולה ללא כל קשר לשימוש בחשמל או לעליית המחירים, יכול להיות שיש לכם בעיה בחשמל, בעיה שניתן לבדוק אותה ולפתור אותה. סיבה נוספת להזמין את בדיקת החשמל לבית היא במקרה של תקלות שונות כמו למשל קפיצות מרובות של מערכת החשמל. במקרים אלו חשוב לבדוק האם החשמל של הבית משמש אתכם כראוי או האם מדובר על מכשיר חשמלי בעייתי. האפשרות השלישית לשמה אנשים רבים מזמינים בדיקת חשמל היא לפני רכישה של נכס חדש כמו בית או דירה.

בדיקה לפני רכישת נכס

רגע לפני שאתם חותמים על חוזה כלשהו כדי לרכוש נכס חדש (הנכס יכול להיות פרטי כמו בית או דירה והוא יכול להיות מסחרי כמו חנות או מפעל), כדאי לבדוק את איכותו ואת המצב של המערכות השונות שלו. מחיר בדיקת חשמל בסיסית בנכס ע"י חשמלאי מוסמך או הנדסאי חשמל יכולה לנוע  על טווח מחירים  של 1000 – 2500 ₪, והיא השקעה חשובה מאוד, מפני שלאחר העברת בעלות על הנכס לא תהיה לכם אפשרות לבוא בטענות על המערכות השונות לאף אחד ולכן מומלץ מאד לבצע את כל הבדיקות הנדרשות לפני הרכישה עצמה כאשר אחת הבדיקות המשמעותיות ביותר היא בדיקת חשמל. במהלך הבדיקה היסודית יגלו האם יש בעיות בחשמל. חלק מהבעיות יכולות להיות פשוטות אך חלקן יכולות להיות מסכנות חיים ומכאן ניתן להבין כי הבדיקה של החשמל משמעותית מאד ויכולה לחסוך מכם לא רק הוצאות כספים על החשמל בעתיד אלא לאפשר לכם לחיות במבנה או בית תקין ובטוח עבורכם. החיים תחת מערכת חשמל לא בטוחה הם חיים מסוכנים ואך אחד לא רוצה לחיות בבית שכזה.

מי מוסמך לערוך את בדיקת החשמל

את בדיקת החשמל יערוך חשמלאי או הנדסאי חשמל אשר קיבל הסמכה לבדיקה. לפני שאתם מזמינים חשמלאי שכזה, כדאי מאד שתשמעו עליו המלצות ותתרשמו ממנו. יכול להיות שגם אתם תרצו לגלות לפני יצירת הקשר הראשוני כמה עולה בדיקת חשמל אך מה שבאמת כדאי לקחת בחשבון זה כמה כאב וכספים ייחסכו לכם לאחר בדיקה מקצועית של החשמל וההבדל במחיר בין חשמלאי להנדסאי, וכמו כן ההבדל בין מערכות חשמל שונות. בכל מקרה יש לערוך את הבדיקה אך ורק עם חשמלאי או הנדסאי חשמל אשר מוסמך לבדיקה והוא ייקח בחשבון תנאים שונים כדי לקבוע את מחירה כמו למשל מהו גודל הנכס, בן כמה הנכס (ככל שהנכס ישן יותר כך ניתן לשער שמערכת החשמל תהיה מיושנת יותר ותדרוש מחקר מעמיק שלה) ויכול להיות שהמיקום של הנכס ישפיע גם הוא על עלויות הבדיקה.

לאחר ביצוע הבדיקה יעביר לכם החשמלאי דו"ח מפורט על מצב מערכת החשמל, מה לפי בדיקה תקין ומה יש לשפר. אם אתם עומדים לפני רכישה של נכס, תוכלו להתמקח על העלויות או לקחת את ההצעה בחזרה ואם אתם חיים בנכס תוכלו לבצע את הטיפול המדויק שנדרש למערכת החשמל.

 

תודה לבודק חשמל יוסי שמר על עזרתו בעריכת המאמר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן