כמה עולה בדיקת פוליגרף פרטית?

כמה עולה בדיקת פוליגרף

התפקיד של בדיקת הפוליגרף, הוא לסייע לנו להבין, האם אדם שטוען טענה מסוימת – דובר אמת, או משקר. חשוב מאד להבין כי התוקף של בדיקת הפוליגרף קיים, אך ורק אם הנבדק מוכן מראש שהיא תהיה כזו, ולא ניתן גם להכריח אדם לעבור בדיקה. למרות זאת, אנשים רבים מעוניינים לדעת כמה עולה בדיקת פוליגרף פרטית, משום שיש להם אינטרס לעבור אותה. בין אם מדובר על אדם שחשוד במעשה מסוים, ורוצה להוכיח את חפותו – ובין אם מדובר על מנהלים בעבודה, שרוצים לבדוק שהעובדים שלהם הם אנשים אמינים לגמרי. אם כך, כמה עולה בדיקת פוליגרף פרטית, ומה משפיע על המחיר שלה?

כל הגורמים שמשפיעים על המחיר לבדיקה

כמות הנבדקים

באופן עקרוני, ברור שככל שיש יותר בדיקות, כך המחיר הסופי יהיה גבוה יותר. עם זאת, חשוב לזכור שבמידה ויש כמות גדולה מאד של נבדקים בזמן קצר, הדבר משפיע על השאלה כמה עולה בדיקת פוליגרף פרטית, מבחינת המחיר של הבדיקה הבודדת. ברגע שיש כמות גבוהה של נבדקים – מכוני הפוליגרף מוכנים להוריד את המחיר עבור הבדיקה הבודדת, בכדי שהחשבון הסופי לא יהיה אסטרונומי, והארגון או החברה יוכלו לעמוד בתשלומים. מבחינה זו, המחיר לבדיקה בודדת ועצמאית, הוא גבוה יותר מהמחיר לבדיקה בודדת בתוך רצף של בדיקות נוספות.

בדיקת פוליגרף

רמת הקושי

בדיקות הפוליגרף אינן אחידות ברמתן, ויש בדיקות שיהיו מורכבות הרבה יותר. יש הבדל בין בדיקת פוליגרף סטנדרטית לעובד חדש שנקלט לארגון – לבין בדיקת פוליגרף לאדם שנחשד בשקר, מרמה או מעשה פשע. במקרה הנ"ל, העלות של הבדיקה תהיה גבוהה יותר מסיבה פשוטה – הבדיקה עצמה היא הרבה יותר מורכבת. לא פעם, כשאדם הולך לעבור בדיקת פוליגרף הוא אף לא יודע שיש נגדו אישומים שונים – והדבר מצריך כמובן עבודה עדינה מצד הבודק. לכן, כאשר אתם תוהים כמה עולה בדיקת פוליגרף פרטית, חשוב לזכור שככל שמושא הבדיקה חשוד יותר, כך הבדיקה היא מורכבת יותר, ארוכה יותר, ודורשת יותר מיומנות – ומכאן גם המחיר שלה עולה.

מוניטין החברה הבודקת

גורם נוסף שמשפיע על עלות הבדיקה, הוא המוניטין של החברה שמספקת לכם את השירות. יש מספר חברות בתחום, אשר מספקות שירותים פרטיים לבדיקות פוליגרף. עם זאת, המוניטין שלהן לא זהה. כאשר מדובר על חברה גדולה ומוכרת בתחום, עם עבר עשיר בדיקות, שיש לה גם מוניטין של חברה אשר בדיקותיה עמדו במבחן המציאות – היא כמובן תגבה מחיר גבוה יותר, מאשר המחיר של חברה חדשה עם פחות ניסיון.

ומה עם המחיר הסופי?

המחיר הממוצע לבדיקה בודדת, נע בין 1,200 ל 1,600 ש"ח. כמובן שאם מדובר על סדרת בדיקות, אפשר לקבל מחיר מוזל, שנע סביב 900-1,300 ש"ח לבדיקה בודקת. במידה ומדובר מראש על בדיקות ארוכות ומורכבות יותר, המחירים יכולים להיות גבוהים יותר, ולהגיע עד לטווח של 2,000 ש"ח לבדיקה בודדת, תלוי במידת המורכבות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן