כמה עולה בדיקת פוריות לגבר?

בדיקת פוריות לגבר

בדיקת פוריות לגבר מתבצעת כאשר מתעוררים קשיים להרות. הבדיקה מודדת את כמות הזרע שהגבר מייצר ואת איכותו באמצעות דגימת זרע שנשלחת למעבדה, והיא נחשבת אמינה מאוד. כמו כן, הבדיקה אינה מסוכנת וניתן לקבל הפניה עבורה מרופא שמלווה את תהליך הכניסה להריון.

בבדיקת זרע בודקים בין היתר את נפח הדגימה, זמן התנזלות, ספירת ומספר תאי זרע, תקינות מבנה הזרע, צורה של תאי זרע, תנועתיות הזרע ורמת החומציות שלו. בנוסף, הבדיקה כוללת היום מדידה של תאי דם לבנים ורמת סוכר כי הם משמשים כאינדיקציה לסיכויי הכניסה להריון.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה בדיקת פוריות לגבר:

א. תעריף קופות החולים – אפשר לבצע בדיקת פוריות לגבר במסגרת קופות החולים ולשלם את אותו מחיר בכל הקופות. עם זאת, הפרמטר הזה משתנה לפי החלטות של הקופה או בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ב. סוג הבדיקה – מלבד בדיקה שנעשית דרך קופות החולים לאחר קבלת הפניה, יש אפשרות לבצע בדיקה עצמאית. זו בדיקה שנרכשת בחנויות הפארם ומטרתה לאפשר ספירת זרע דיסקרטית בבית. הבדיקה מבוססת על שפיכת כמה טיפול של נוזל הזרע ולאחר מכן היא מספקת תוצאות תוך מספר דקות.

ג. מספר בדיקות – יש מקרים שבהם הספירה בבדיקת הזרע הראשונה לא מבוצעת כהלכה ולכן אין ברירה אלא לעבור בדיקה נוספת. במקרים אלו נדרש הגבר לשלם מחיר נוסף על הבדיקה.

טווח מחירים

קופות חולים גובות כ-170 ש"ח בתעריף מלא לבדיקת זרע וכ-115 ש"ח בתעריך ציבורי מוסדי. ניתן לשלב הכנת זרע להזרעה תוך רחמית במחיר של 660 ש"ח בתעריף מלא או במחיר של 405 ש"ח בתעריף ציבורי מוסדי. לשם השוואה, במעבדות פרטיות קובעים את המחיר לפי תעריף פנימי ולכן הוא נוטה להיות גבוה יותר.

בדיקת פוריות לגבר תעלה 150-200 ש"ח. ניתן להשיג אותה באתרי האינטרנט, ברשתות הפארם או בחנויות השונות ולרוב היא מספקת תוצאות מהירות. עם זאת, מומלץ תמיד לערוך סקר שוק ולהתייעץ עם רופא המשפחה טרם ביצוע הבדיקות ולאחר קבלת התוצאות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן