כמה עולה בדיקת רטיבות?

בדיקת רטיבות

איתור רטיבות שמתבצע בזמן חוסך לכם הרבה כסף

כמעט כל אחד מאיתנו סבל מרטיבות במבנה בו הוא מתגורר. מדובר בבעיה נפוצה מאוד שמורידה את הערך של מבנים וגורמת לשהייה בהם להיות לא נעימה ואפילו לא בריאה. בדיקת רטיבות היא דבר שמומלץ לבצע בכל כניסה לדירה חדשה אך גם מעת לעת בבית בו גרים כבר הרבה זמן.

בדיקה כזו יכולה לגלות בשלב מוקדם את הרטיבות עוד לפני שהיא גורמת לנזקים ממשיים למבנה ולפיכך היא חוסכת עבורנו את הכסף הרב שיידרש לתיקונם. אמנם בדיקה לאיתור רטיבות או לאיתור מקור של נזילות עולה כמה מאות שקלים ואף יותר, אך בסופו של דבר סכום הכסף שהיא חוסכת עבורנו הוא בהחלט גדול בהרבה.

בדיקת רטיבות

מה משפיע על המחיר של בדיקות רטיבות?

יש מספר סוגים של בדיקות רטיבות ובהתאם לשוני בסוג הבדיקה כך גם מחירה משתנה:

בדיקה הולכתית – כידוע לכולנו, מים הם מוליך מצוין. בדיקה הולכתית מתבססת על העיקרון הזה והיא למעשה מתבצעת על ידי העברת זרם דרך הקיר באמצעות מכשיר ידני קטן. ככל שהזרם כדול יותר זהו סימן למוליכות גבוהה יותר באותו האזור בקיר, כאשר המוליכות מעידה על רטיבות.
בדק בית – ישנם גופים המבצעים בדיקת רטיבות מקיפה לכל הבית. העובדים במקצוע בדק הבית מסיירים בכל המבנה ומחפשים סימנים לרטיבות. זוהי עבודה שלוקחת מספר שעות והיא מאתרת באופן מדויק ביותר את מוקדי הרטיבות.
איתור תרמי של נזילות – אם כבר התגלה אזור עם רטיבות בבית, יש לבצע בדיקה תרמית לאיתור הנזילה. בבדיקה זו מצלמים את האזור הבעייתי עם מצלמה תרמית שמאפשרת לזהות את מקור הנזילה מאחורי הקיר. זוהי עבודה אותה מבצעים אינסטלטורים מוסמכים.

אז כמה הבדיקות הללו עולות?

כאמור, מחיר בדיקת רטיבות משתנה בין סוג בדיקה אחד למשנהו. בדרך כלל בדיקות הולכה ובדק בית מבוצעות יחדיו, על ידי הנדסאי בניין, מהנדסי בניין או שמאי. השילוב של שתיהן יעלה בין 800 ל-1,300 ₪. בדיקות איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית יעלו ברוב המקרים בין 500 ל-1,000 ₪.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן