כמה עולה ביטוח בריאות לעובד זר?

ביטוח בריאות

בשנים האחרונות הוסדרו נושאים רבים הנוגעים לתנאי העסקתם של עובדים זרים בארץ. במסגרת השינויים החליט המחוקק הישראלי ליישם את חוק זכויות וכבוד האדם גם על עובדים זרים, לפיכך נקבע כי על המעסיקים לרכוש פוליסת ביטוח בריאות לעובדים הזרים. שר הבריאות קבע כי חלה חובה בחוק על המעסיק לרכוש עבור העובד הזר ביטוח רפואי. על פי החוזר של ראש מנהל השירות למעסיקים ולעובדים זרים, ניתן לנכות מחצית מעלות הביטוח ממשכורתו של העובד הזר. עם זאת קיימת תקרה המגבילה את גובה הניכוי שניתן להפחית ממשכורתו של העובד הזר ונכון לשנת 2016 לא ניתן לנכות יותר מ- 124 ₪.ביטוח בריאות

עלות ביטוח בריאות לעובד זר

יש כמה דרכים לרכישת ביטוח בריאות עבור עובדים זרים. אפשר לרכוש את הביטוח ישירות מסוכנות ביטוח עובדים זרים וניתן גם לפנות לחברות ולסוכנויות הביטוח, המציעות למעסיקים לרכוש ביטוח עובדים זרים באינטרנט. בנוסף, ניתן לפנות באופן ישיר לסוכן ביטוח או לחברת ביטוח, המציעים מגוון פוליסות ביטוח, לרבות ביטוח בריאות לעובדים זרים. קיימת אופציה נוספת (לרוב יקרה יותר), והיא רכישת הביטוח דרך חברת סיעוד.

עלות ממוצעת של ביטוח בריאות עבור עובדים זרים נכון לשנת 2016 היא כ- 2 דולר ליום. עם זאת, ניתן לחסוך בעלויות, באמצעות סקר השוואת מחירים מקיף ונרחב בין כל הגורמים המתמחים ומציעים פוליסה זו. עם זאת, חשוב לדעת כי לכל חברת ביטוח יש הסכם שונה במעט עם קופת החולים שנותנת בפועל את המענה הרפואי לעובד הזר. לכן ישנם הבדלים בין הפוליסות וניתן לרכוש פוליסת ביטוח בסיסית או מורחבת. למעשה, כיום ניתן למצוא ביטוח בריאות לעובדים זרים בטווח המחירים שבין 1.5- 2.5 דולר ליום ולכן, באמצעות השוואת מחירים יסודית, יכול המעסיק לחסוך מאות דולרים בשנה.

מה כולל ביטוח בריאות לעובד הזר

על פי החוק חייב ביטוח בריאות לעובד זר לכלול שירותי רפואה כגון: ביקור אצל רופא משפחה ורופאים מומחים, כיסוי עלות בדיקות מעבדה, כיסוי עלות בדיקות הדמיה, לרבות רנטגן ו- CT ותרופות הכלולות בסל התרופות הממלכתי. כמו כן, חייב ביטוח בריאות לכלול טיפולי עזרה ראשונה ברפואת שיניים, שירותי בריאות שונים לנשים, כיסוי הפניות לחדר מיון וכיסוי הוצאות אשפוז בבית חולים, חיסונים שונים, ביטוח נכות, ביטוח למקרה מוות ועוד. כיסוי מורחב כולל גם אשפוז סיעודי, טיפולי הפריה, בדיקות גנטיות, טיפול פסיכולוגי, טיפולים מחוץ לישראל ועוד.

לסיכום, עלות ביטוח בריאות לעובד זר היא כ- 2 דולרים ליום וחובה על כל מעסיק לרכוש את הביטוח לעובד הזר על פי החוק.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן