כמה עולה ביטוח דירה?

כמה עולה ביטוח דירהביטוח דירה הינו הכרחי בכל מצב ועבור כל סוגי הנכסים, והוא מגן על בעלי הבית מפני סכנות רבות. לביטוח זה יש שני מרכיבים עיקריים: ביטוח מבנה, שמכסה נזק כללי או חלקי לנכס, וביטוח תכולה, שמעניק פיצוי במקרה של גניבה או הרס.

מרכיבים המשפיעים על עלות ביטוח מבנה:

  • גודל הנכס – ככל שהנכס גדול יותר, כן ביטוח המבנה יקר יותר.
  • גובה הפיצוי במקרה של הרס כללי – הפוליסה קובעת סכום מסוים כפיצוי בגין הרס כללי של הנכס. הפיצוי נועד לכסות עלויות של בנייה מחדש, כאשר גובה הפיצוי מתייחס לסטנדרט הבנייה. סטנדרט גבוה, שלוקח בחשבון חומרים איכותיים, מזכה בפיצוי כספי גבוה, אך מייקר את עלות הפרמיה. שימו לב, גובה הפיצוי במקרה של הרס כללי יהיה נמוך משמעותית מערך השוק של הדירה כיוון שאיננו כולל את ערך הקרקע אלא רק את עלויות הבנייה מחדש.

מרכיבים המשפיעים על ביטוח תכולה:

  • מיקום הדירה בבניין – מקרי הפריצה הנפוצים יותר הם בקומות האחרונות והראשונות של הבניין, ולכן חברות ביטוח רבות מעניקות הנחות משמעותיות על ביטוח תכולה עבור אנשים שמתגוררים בקומות האמצעיות.
  • אזור מגורים – ישנם אזורי מגורים שבהם מתרחשות יותר פריצות לבתים, ושם עלות הפרמיה תהיה יקרה יותר.
  • ערך החפצים שבדירה – החברה המבטחת שולחת שמאי שבוחן את תכולת הדירה, ועלות הביטוח תיקבע על פי ערך החפצים שנמצאים בה.

ביטוח צד ג':

ניתן להוסיף לביטוח הדירה גם ביטוח צד ג', המבטיח פיצוי כספי במקרה וייגרם נזק לצד שלישי. בצורה זו, אם התגלתה בדירה דליפה שגרמה לנזקי רטיבות אצל השכנים, הביטוח יכסה את עלויות התיקון של השכנים. באותו האופן, אם חפץ כלשהו עף ברוח ממרפסת הבית ופגע בשמשה של חלון רכב, הביטוח יכסה את תיקון השמשה ועוד. ביטוח צד ג' מומלץ מאוד אך הוא מייקר את עלות הביטוח.

מרכיבים נוספים:

חלק מחברות הביטוח מרחיבות את ביטוח הדירה ומבטחות גם את הארנק של בעלי הבית במקרים של גניבה או אובדן. הכיסוי ניתן גם למצבים בהם הגניבה או האובדן התרחשו מחוץ לבית.

ניתן גם להרחיב את הביטוח הזה ולהכניס כיסוי צד ג' לנזקים שנגרמים על ידי חיות מחמד. כיסוי זה מתייחס לכל נזק שייגרם על ידי חיית המחמד לצד שלישי, לרבות נשיכות או הרס רכוש.

חשוב להדגיש כי ביטוח המבנה של הדירה מחויב עבור כל בעלי המשכנתאות, וזאת מכיוון שהבעלות על הנכס הינה משותפת – של בעלי הנכס ושל הבנק שנתן את המשכנתא. ללא ביטוח מבנה לנכס, הבנק לא יסכים להעניק את המשכנתא. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן