כמה עולה ביטוח לאופנוע?

אופנוע הוא כלי רכב הנחשב מסוכן, ולכן מחירי פוליסות הביטוח תלויים בפרמטרים רבים. מחירי הביטוח עלו לפני מספר שנים על פי החלטה של משרד התחבורה, במטרה לצמצם את מספר האופנועים בכבישים. יחד עם זאת, כיום ניתן לראות עוד ועוד רוכבים אשר משתמשים באופנוע על בסיס יומי. אל כך יש להוסיף את שיטת הדירוג החדשה של הרישיונות, המאפשרת לכל נער להוציא רישיון על קטנוע 125 סמ"ק כבר בגיל 16. לפני שנכנסים אל עובי הקורה, ובוחנים את הפרמטרים השונים הקובעים כמה עולה ביטוח לאופנוע, יש להבחין בין ביטוח חובה, ביטוח צד ג', ביטוח מקיף וביטוח מקיף חלקי. כל מבוטח צריך לקחת בחשבון את השיקולים הרלוונטיים לגביו, ולאחר מכן להשוות בין הצעות המחיר של חברות הביטוח.

מחירי ביטוח אופנועים

הגורמים המשפיעים על המחיר

סוג הקטנוע או האופנוע

זהו הפרמטר המרכזי המשפיע על מחיר הביטוח. קטנוע 50 עד 125 סמ"ק ניתן לבטח במחיר מינימיאלי, אולם קטנועים ואופנועים בעלי הספק גבוה יותר יחייבו מחיר שונה. גם השאלה האם מדובר על אופנוע כביש או שטח משפיעה על המחיר. מחיר ביטוח סטנדרטי לקטנוע עד 250 סמ"ק הוא 3,000-3,500 ש"ח בשנה, בעוד מחירי ביטוח לקטנועים בהספק של מעל 250 סמ"ק יכולים לנוע סביב 5,000-7,000 ש"ח.

גיל הרוכב

ביטוח מגלם מידה מסוימת של סיכון. רוכב צעיר נמצא בקבוצת סיכון גבוהה יותר, מה שמעלה את מחירי הביטוח. רוכב ותיק יכול ליהנות מתנאים טובים בביטוח ולשלם מחירים נמוכים. חברות קובעות כמה עולה ביטוח לאופנוע על פי שקלול הנתונים יחיד. בכל הנוגע אל גיל הרוכב, ההבדל בין עלות הפוליסות נע בטווח של 10%-25%.

מעורבות בתאונות

נהג זהיר נהנה גם הוא מתנאים טובים בביטוח. כאשר חברת ביטוח נדרשת לספק הצעת מחיר, היא בוחנת את ההיסטוריה של הנהג, את כמות התביעות שהגיש בעבר ואת כמות התאונות שהיה מעורב בהן. נהג ותיק המוכיח זהירות לאורך זמן יכול לדרוש, ולקבל תנאי פוליסת ביטוח מצוינים. חברת ביטוח יכולה להטיל תוספת של עשרות אחוזים על מחירי פוליסה של נהג, שאינו זהיר. מנגד, היא עשויה להקל על נהגים זהירים בידיעה שמדובר על מבוטחים אחראיים.

כיצד כדאי לרכוש ביטוח לאופנוע?

התשובה לשאלה כמה עולה ביטוח לאופנוע היא חלק ממערכת שיקולים רחבה. רוכב אופנוע המעוניין ליהנות מהכלי לאורך זמן זקוק מבחינה חוקית לביטוח חובה, אך הוא יכול לבחור להוסיף סוגי ביטוחים אחרים. ההמלצה היא לדעת ברמה מדויקת מה המחיר הנקוב עבור ביטוח לקטנוע או לאופנוע באמצעות התייעצות עם סוכן ביטוח. המחירים המופיעים בסקירה זו אינם מחייבים ואמורים לספק סדר גודל בלבד. היעזרו בכלים העומדים לרשותכם, ובדקו כיצד הנתונים האישיים שלכם משפיעים על מחירי הביטוח.

[table id=5 /]

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה רישיון לאופנוע

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן