כמה עולה ביטוח לרכב תפעולי

רכב חשמלי תפעולי

גם רכבים תפעולים חשמליים צריכים ביטוח

כל רכב שממונע על ידי מנוע חשמלי ונוסע במהירות של יותר מ-12 קמ"ש חייב פוליסת ביטוח. פוליסת הביטוח לרכב תפעולי חשמלי הינה שונה מעט מפוליסת ביטוח לרכבים רגילים בכך שהפוליסה מכסה את הנהג ואת הרכב לפי חבילת שירות מוגדרת. פוליסת החובה לרכב תפעולי מכסה רק את נזקי הגוף שנגרמים כתוצאה מתאונה אשר הרכב מעורב בה. כלומר, הפוליסה תזכה את המבוטח אך ורק בגין פיצויי גוף, בלי קשר למי אשם בתאונה. ניתן להוסיף לביטוח החובה ביטוח צד ג' ובכך לכסות גם נזקי גוף אשר נגרמו על ידי צד ג' עד לגובה מסוים שנקבע בפוליסה. בכל מקרה, ביטוח רכב תפעולי הוא לרוב זול יותר בצורה משמעותית מאשר ביטוח לרכב פרטי.

מה משפיע על המחיר?

מחיר ביטוח לרכב תפעולי חשמלי מושפע ממספר גורמים עיקריים. הגורם הראשון הינו סוג הרכב. קטגוריית הרכבים התפעוליים כוללת בתוכה סוגים שונים של רכבים כמו: קלנועית, מלגזות, עגלות גולף, ועוד. כל סוג רכב חב בפוליסת ביטוח מסוג אחר ובמחיר אחר, ולכן חשוב לברר על פוליסה ספציפית לסוג הרכב. בנוסף, גיל הנהג הצעיר ביותר ומספר שנות הוותק בנהיגה של הנהג הכי פחות וותיק משפיעים גם הם על עלות הפוליסה. ככל שהנהג צעיר יותר וותיק פחות, כך המחיר של פוליסת הביטוח יעלה. זאת משום שחברות הביטוח מאמינות כי נהגים וותיקים ומנוסים יותר עושים פחות תאונות. מספר התאונות ופסילות הרישיון של הנהגים בשלוש השנים האחרונות משפיעות גם הם על מחיר הביטוח, וככל שיש פחות תאונות ופסילות רישיון, כך המחיר זול יותר.

כמה עולה ביטוח לרכב תפעולי?

 

ביטוח לקלנועית, קלנוע, רבנוע, רכינוע, או עגלת גולף עבור נהג בן 24 עם 7 שנות ניסיון בנהיגה ועם עבר נקי מתאונות ופסילות רישיון יעלה כ- 430-849 ₪ בשנה. פוליסת ביטוח עבור מלגזה לנהג עם אותם נתונים תעלה כ- 790-1,788 ₪ לשנה. כלומר, ככל שהרכב גדול יותר עם פעולה מסובכת יותר, המחיר עולה.

חשוב לבדוק ולהשוות מחירים

מחירי ביטוח לרכב תפעולי חשמלי משתנים מאוד בין סוגי רכב שונים ובין נהגים בוותק שונה. לכן, חשוב לבצע בדיקה מקיפה מול חברות הביטוח השונות ולקבל הצעת מחיר רלוונטית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן