כמה עולה ביטוח מבנה?

כמו כל מבנה באשר הוא, גם את מבנה התעשייה אשר בבעלותכם, מומלץ בחום לבטח. למעשה, הדבר אף קריטי יותר מביטוח של הדירה שלכם! אל תשכחו שמבנה תעשיה הוא יקר הרבה יותר, והפעילות שמתרחשת בו, חיונית להצלחה של העסק שלכם. השבתה של המבנה סיבות שונות עלולה לגרום לפגיעה במחזורי הרווח שלכם, וכתוצאה מכך, להוביל לקריסה כלכלית של ממש. את כל המקרים הללו כמובן, אפשר למנוע באמצעות פוליסת ביטוח עבור מבני תעשיה. אולם, כמה פוליסה כזו עולה? התשובה כמובן, תלויה במה שהפוליסה כוללת, ויש להתייחס לכך לעומק.

מבני תעשיה

 

מה יכול וצריך להיכלל בפוליסה?

 

  • ביטוח המבנה עצמו – בראש ובראשונה, ביטוח עבור מבני תעשיה צריך לכלול כיסוי עבור כל הרס אפשרי ופגיעה חמורה במבנה עצמו. זה כמובן כולל את המקרים הקיצוניים ביותר, כמו למשל שיטפון או שריפה. עם זאת, הפוליסה צריכה ברוב המקרים גם לכלול פגיעות אחרות שיכולות להיגרם במבנה – כמו למשל רטיבות בתוך המבנה, התפוררות חלקית, וכיו"ב. אל תשכחו שאסור להקל ראש בדברים הללו. גם פגיעה קטנה במבנה עלולה להשבית כליל את העסק שלכם, ולכן חשוב שתוכלו לקבל על כך פיצוי הולם, או טיפול מהיר על חשבון חברת הביטוח.

 

  • פיצוי על פגיעה בעסק – אחד ההיבטים שחשוב להתייחס אליהם בפוליסת ביטוח עבור מבני תעשיה הוא הפיצוי הכספי שאתם אמורים לקבל מהחברה לא רק עבור התיקון של החלק ההרוס במבנה, אלא גם עבור הפגיעה בעסק עצמו. כלומר – כאשר מבנה תעשיה נפגע לגמרי, הרי שמעבר לתיקון שלו ו/או הקמתו מחדש, הרי שהעסק עצמו מפסיק לפעול ומתחיל לרשום הפסדים. ביטוח עבור המבנה יכול בהחלט לכול גם פיצוי על הפגיעה ברווחיות העסק, וכך אתם יכולים להמשיך לקיים אותו ולשמור עליו במצב תקין לתקופה מסוימת. כמובן שגובה הפיצוי תלוי בגובה הפרמיה שאתם מוכנים לשלם.

 

  • ההיסטוריה של המבנה – פעמים רבות כאשר אתם רוכשים מבנה תעשיה, לא מדובר על מבנה חדש. כשאתם פונים לחברת הביטוח, היא תבקש מכם בעצם את ההיסטוריה המלאה של המבנה עצמו. אם מדובר על מבני תעשיה ישנים יותר, שהיו להם בעבר בעיות בתשתיות למשל, הרי שחברת הביטוח יכולה מבחינתה לדרוש שתשלמו פרמיה שנתית גבוהה יותר, שכן היא נוטלת על עצמה סיכון גבוה יותר. לעומת זאת, במבני תעשיה איכותיים יותר וחדשים יותר וללא תקלות, כמובן שהפרמיה תהיה נמוכה יותר.

 

אז מהו הסכום הסופי?

לרוב, חברות הביטוח קובעות את הפרמיה כתשלום שנתי, שאפשר כאמור לפרוש אותו על פני כמה חודשים. הפרמיה כאמור תלויה בהרבה מאד נתונים וגורמים (וחשוב לקחת בחשבון גם את המחיר הראשוני של רכישת מבנה התעשייה), אולם בהכללה, הפרמיה תעמוד על טווח שנע בין 8,000 ל15,000 ש"ח – וכמובן שיכולות להיות גם תנודות לסכומים גבוהים או נמוכים יותר במקרי קיצון – ויש גם מקרים של פרמיות בשווי עשרות אלפי שקלים, אם מעוניינים בביטוח שישמור על רווחיות העסק.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן