כמה עולה בית אבות?

העלייה בתוחלת החיים, המספרים הגדלים מדי שנה של האנשים הנכללים בקבוצת הגיל השלישי וכן הרצון ליהנות ולהרגיש בטוחים בגילאים אלו מובילים מבוגרים רבים להחליט על מעבר לבית אבות. כעת נשאלת השאלה: 'כמה עולה בית אבות?'.

 

בתי אבות בישראל

בישראל של שנות האלפיים קיימים כמה מאות בתי אבות ובתי דיור מוגן. חלק מהמוסדות בבעלות פרטית, חלק בבעלות ציבורית וחלק בבעלות ממשלתית. בתי האבות מסווגים כבתי אבות למבוגרים עצמאיים, בתי אבות למבוגרים סיעודיים ובתי אבות לתשושי נפש. המטרה העיקרית של בתי אבות היא לדאוג לאדם המבוגר ולספק לו 'רשת ביטחון' לגיל המבוגר. בתי אבות יספקו למבוגרים דיור, פעילות חברתית, שירותי בריאות וכן שירותים נוספים בתשלום, כמו למשל שירותי ניקיון היחידה בה מתגוררים, שירותי כביסה ועוד. בחירת בית אבות תיעשה בראש ובראשונה על פי המצב התפקודי של המבוגר ולאחר מכן על פי  התקציב הקיים ברשותו למימון השהות בבית אבות. חשוב לוודא שכל הקשור אל התשלום, אם מדובר על הצעת מחיר תחילית ואם על הליך התשלומים עצמו תמיד יגובה בכתב.

בית אבות

מימון בסיוע מדינת ישראל

במדינת ישראל הפיקוח על כל הנושא של בתי אבות מוטל על משרד העבודה והרווחה. במקרה בו מבוגר מוגדר כתשוש נפש או שהוא אינו יכול לממן שהות בבית אבות משום מצב כלכלי קשה, משרד העבודה והרווחה נכנס לתמונה ומחליט האם אותו מבוגר זכאי למימון חלקי או מלא לשהות בבית אבות.

 

אז כמה עולה בית אבות?

המחירים משתנים מבית אבות אחד לשני. בתי אבות פרטיים יעלו יותר מבתי אבות ציבוריים וגם בקטגוריית בתי האבות הפרטיים המחירים משתנים וזאת בהתאם למיקום של בית האבות, המוניטין שלו, השירותים אותם הוא מציע, סוגי יחידות הדיור ועוד. בעת בדיקה של בית אבות תמיד יש לוודא שהתשלום החודשי לבית האבות יכסה את כל הקשור אל הארוחות, טיפול רפואי, חוגים, מים וחשמל. כל השאר הם בדרך כלל תוספות בתשלום.

 

נכון להיום מחיריהם של בתי אבות בישראל נעים בטווח רחב של 6500-25,000 ₪.  בתי אבות לעצמאיים יעלו בדרך כלל פחות מבתי אבות המיועדים למבוגרים סיעודיים. בתי אבות פרטיים יעילו יותר מציבוריים וגם המיקום ישפיע באופן ניכר על המחיר. אם למשל בתי אבות בדרום יעלו 6500-9000 ₪, בתי אבות בצפון יעלו בין בין 8000 – 15,000 ₪  ובתי אבות במרכז הארץ יעלו בין 9000 ₪ ל- 25,000 ₪.

 

*כל המחירים הם הערכה בלבד

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן