כמה עולה בלש פרטי

 

זקוקים לבלש לצורך חקירת בגידות, בדיקת חובות ועוד? כדאי שתדעו כמה עולה לשכור בלש ותבינו מה משפיע על המחירכמה עולה בלש פרטי

חוקר פרטי הוא איש מקצוע שיכול לעזור ללקוחות פרטיים, בעלי עסקים וגם ארגונים וחברות. חוקר פרטי עובר הכשרה ארוכה והוא מחויב לסטנדרטים מחמירים. הוא נמצא תחת פיקוח של משטרת ישראל ואף חותם על אמנת אתיקה.

תפקידו של הבלש הוא לזהות יחד עם הלקוח את צרכי החקירה ולהמליץ לו על שיטות פעולה רלוונטיות. בנוסף, במשרד חקירות פרטיות והצצות ניתן לתאם שירותים מיוחדים כגון מעקב אחר בגידות, חקירה כלכלית מודיעינית, חקירות אישות, איתור ותפיסת רכב ועוד.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים הקובעים כמה עולה בלש פרטי:

א. שעות מעקב – בתחום החקירות נהוג לגלם בתוך הצעת המחיר את שעות המעקב הצפויות. במידה והחקירה נמשכת זמן רב מהצפוי, המחיר עולה. עם זאת, נהוג לקזז את פגישת הייעוץ מעלות העבודה הסופית וזאת במידה והתיק אכן מטופל על ידי החוקר.

ב. מספר אנשים – יש חקירות שיכולות להתבצע על ידי בלש אחד, לעומת חקירות המתבצעות על ידי שניים או שלושה אנשים. מספר האנשים משפיע ישירות על עלות החקירה ועל ההוצאה מבחינת הלקוח.

ג. סוג השירות – ההבדלים במחירים בין סוגי שירותים שמספקים משרדי חקירות עומדים על מאות שקלים. מסירה משפטית נחשבת לשירות הזול ביותר, כאשר אחריה ניתן למנות מסירה משפטית כולל מעקב ואיתור, חקירות באיזור עם סיכון גבוה, חקירות אישות. שירותים אחרים המסופקים על ידי משרד חקירות הם בדיקת גילוי האזנות סתר בדירה, בדיקה מעמיקה לגילוי אמצעי ריגול במשרד או בעסק, בדיקת אמצעי ריגול על המחשב ובחלק מהחקירות גם בדיקת פוליגרף.

ד. הוצאות רכב – חוקרים פרטיים מגלמים בהצעת המחיר את הוצאות הרכב לכל קילומטר. במקרים בהם אין צורך במעקב רכב יכול הלקוח להבטיח מחיר נמוך יותר.

טווח מחירים

המחירון המקובל עבור שעת מעקב של חוקר פרטי עומדת על 300-500 ש"ח. מחיר דומה נגבה עבור פגישת ייעוץ, אך עלות זו כאמור מקוזזת במידה והלקוח בוחר לתת לבלש את העבודה. בכל הנוגע למסירות משפטיות, המחירון הוא 500-1,000 ש"ח עבור מסירה משפטית כולל מעקב, איתור ותיעוד המסירה, לעומת מסירה משפטית ללא איתור מען שעולה 150-350 ש"ח בלבד.

חקירות באיזור עם סיכון גבוה מעלות את המחיר בטווח של 20%-50%. אם ההזמנה היא לחקירה כלכלית בסיסית לרבות מציאת רכב, דירת מגורים או מקום עבודה, המחיר הנהוג בתחום החקירות הפרטיות הוא של 2,000-4,000 ש"ח. לצורך השוואה, חקירה כלכלית מודיעינית הכוללת בדיקת חובות, מצב משפטי, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים וכדומה תעלה 4,000-6,500 ש"ח. בדיקת פוליגרף דרך משרד חקירות עולה 800-1,500 ש"ח ובדיקת אמצעי ריגול ברכב או בדירה תעלה 1,000-2,000 ש"ח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן