כמה עולה בממוצע ציוד קמפינג?

קמפינג

אם אתם מתכננים בקרוב טיול בטבע או בילוי בטבע, חשוב מאד לדאוג ולוודא שיש לכם ציוד קמפינג מתאים והולם. פעמים רבות, אם זה טיול גדול ראשון, אתם מבינים שעליכם להצטייד בכל הציוד ובכל הכלים המתאימים – וכמובן שזה מוביל להוצאה כספית מסוימת. אולם, מהי ההוצאה הממוצעת? מה נחשב למחיר הגיוני ומה לא? בואו ונסתכל על כמה היבטים שונים שיעזרו לכם לקבוע את טווח המחירים.

היבטים שונים בקביעת המחיר

  • מי יוצא לטיול? – קודם כל, צריך להבין שהעלויות שונות מאד בהתאם להרכב המטיילים. יש מי שיוצא לטייל לבדו או עם בן זוג או חבר ואז מדובר על ציוד קמפינג שהוא בסיסי יחסית. עם זאת, יש גם משפחות עם ילדים שיוצאות לטיול בטבע- ואז ברור שהציוד כולו משתנה – האוהלים הם גדולים יותר למשל, ויש אף צורך בציוד מיוחד שלא הייתם זקוקים לו קודם, וכמובן שזה מייקר את העלויות.
  • מה אתם לוקחים אתכם? – זה נכון שיש ציוד קמפינג שהוא בסיסי ושאי אפשר לוותר עליו – אוהל טוב ואיכותי, שקי שינה, תרמילי גב, פנסים, וגם אמצעי לחימום האוכל – לרוב גרי לגז. אולם מכאן יש עוד שפע של אפשרויות לרכישת ציוד נוסף מזרן שטח למשל לשינה נוחה יותר, אולרים וסכינים לחיתוך בשטח, ערסלים, משקפות, סירי פוייקה למיניהם, ועוד. כל אלו לא בהכרח חובה וזה תלוי באופי הטיול שלכם – אבל לעתים יש מי שבמקש כבר לקנות את כל הציוד בבת אחת.
  • איפה קונים – יש כמובן גם את השאלה היכן אתם קונים את הציוד. האם אתם מזמינים את הציוד מהאינטרנט? זו שיטה נהדרת לקבל הוזלה משמעותית מאד במחיר – לעומת זאת בחנויות עצמן, המחירים לרוב יהיו גבוהים יותר.

Happy family in nature

ומה יהיה המחיר הסופי?

קשה לקבוע טווח אחיד למחירים של הציוד. אם אינכם זקוקים כלל לאוהל, הרי שסך ההוצאות שלכם על כל יתר הציוד יגיע לרוב לכמה מאות שקלים. האוהלים לרוב מייקרים כי אוהל טוב ידרוש מכם הוצאה של כ2,000 ש"ח לפחות, ויש להיערך לכך כמובן – אם כי זו הוצאה חד פעמית שמשתלמת לשנים הבאות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן