כמה עולה בניה קלה ואיך מחשבים את המחיר?

לא מעט אנשים שמעו על היתרונות של בניה קלה, בעיקר משום שמדובר על שיטה מהירה מאד להקמת מבנים למגוון רחב מאד של מטרות – החל ממשרד, דרך בית לגור בו, ועד הקמה של בית כנסת או גן ילדים. השאלה היא כמובן – מה זה אומר על המחיר? כבר עכשיו נוכל להגיד לכם באופן כללי, ששיטת הבניה הקלה נחשבת לזולה יותר משיטות הבניה הרגילות. איך זה בא לידי ביטוי ומהן ההשפעות על המחיר? בואו ונבין זאת לעומק.

ההשפעות שאתם צריכים להכיר

  • מחיר השלד – קודם כל, צריך לזכור כי גם בשיטה של בניה קלה יש צורך בשלד למבנה. עם זאת, העלויות של השלד שונות מאד שלד רגיל. בשיטת הבניה הרגילה, יש צורך בתכנון הנדסי מדוקדק, ויש שכר טרחה גבוה יחסית שמשלמים למהנדס. כמו כן, השימוש ביסודות מבטון הוא כמובן יקר יותר באופן משמעותי.לעומת זאת, השלד של הבניה הקלה עשוי מחומרים זולים אך איכותיים מאד, ומבלי שצריך לשלם בנפרד למהנדס (זה כבר חלק מעלויות ההקמה של השלד מראש במפעל שמעסיק מהנדסים), ולכן מדובר על עלויות של 500-700 ש"ח בממוצע למ"ר.
  • הקמת המבנה מבפנים – כעת יש לחשב את העלויות עבור כלל המרכיבים שבתוך המבנה. כלומר, במסגרת הפרויקט של בניה קלה יש לקחת בחשבון את העלויות של הריצוף, הבידוד והאיטום, התקנת תשתיות האינסטלציה, תשתיות החשמל, הצבה של קירות, וכיו"ב.מכאן העלויות כמובן יכולות להשתנות בהתאם לטיב החומרים, העיצוב שאתם מחפשים, וכיו"ב. בממוצע מדובר בערך על מחיר שנע בין 1,500 ל2,700 ש"ח למ"ר אחד – תלוי כאמור בהיבטים השונים. אתם צריכים לקבל הצעת מחיר מדויקת מחברת הבנייה הקלה במקרים הללו.

ואם משלבים עם בניה רגילה?

יש כיום אפשרות לשלב בין בניה קלה לבין שיטות של בניה רגילה, לעתים משום שרוצים מבנה שיהיה גם עם יותר קומות, אך גם עם עלויות נוחות יותר וזמן הקמה מהיר יותר. עלויות הבניה הרגילות כמובן ייקרו את העלויות הרגילות של הבנייה הקלה, וחובה לזכור זאת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן