כמה עולה ברזל?

ברזל

ברזל הוא חומר הגלם המתכתי החשוב והנפוץ ביותר בעולם, והוא לא עולה מעט

כשאנחנו מדברים על ברזל, חשוב שנבין שקודם כל מדובר ביסוד העיקרי על כדור הארץ מבחינת מסה. קרי, ריכוז הברזל על כדור הארץ הוא האלמנט הכבד ביותר על כדור הארץ. ועם זאת, השימוש של החברה האנושית בברזל הוא שימוש שהחל כבר בשלבים פרהיסטוריים, כשהתפתחות ניצול ועיבוד הברזל במאה ה-19 הוביל את האנושות בשבילי המהפכה התעשייתית אל החברה המערבית המודרנית שאנו מכירים כיום. הברזל הוא אבן יסוד של החברה שלנו, והוא נמצא בכמויות גדולים בבנייני המגורים שלנו, במכוניות שלנו, במוצרי צריכה בסיסיים וקטנים שלנו ובכלי העבודה שלנו.

אם אנחנו רוצים לבצע מכירה או קניית ברזל, כמה זה יעלה לנו וכמה נוכל להרוויח?

  • ראשית כל, חשוב להדגיש כי קניית ברזל היא עסק שרלוונטי כמעט בלעדית לחברות מחזור מתכות וקניית מתכות. חברות אלה יודעות כיצד לעבד את הברזל הנרכש בצורה הטובה ביותר ולנתב אותו לתעשיות בהן הוא נחוץ, תוך קצירת רווח לכל המעורבים בדבר (המוכר מקבל מזומן, החברה קוצרת רווח והמפעל קונה ברזל בזול). חברות שכאלה קונות ברזל לרוב לפי טונות, כשניתן למצוא טווח מחירים של 600-1000 ₪ לטון ברזל, בהתאם לחברה, לכמות הברזל הנמכר ולמצבו.
  • אם אתם מעוניינים לבצע קנייה עצמאית, המצב הופך מעט שונה ומסובך מעט יותר. ראשית, קנייה פרטית של כמויות ברזל כרוכה גם בעלויות הובלה שתהיה מסובכת יחסית, שוב משום שברזל לא נמכר במשקלים קטנים אלא בטונות (בעיקר בתעשיית הרכב). גם כאן, המחירים המקובלים הם בטווח של 600 ₪ ומעלה, אך שווה לבדוק את מצב הברזל ולנסות להתמקח על מחיר זול יותר.

ברזל

לעתים קרובות, הרווח שנבצע ממכירת ברזל יהיה רווח נקי יחסית

בכל הנוגע למכירת ברזל לחברה שעוסקת בקניית ברזל, הרווח הוא רווח נקי. הרי אין לנו מה לעשות עם הברזל שהופך לאשפה מתכתית – אז כשאנחנו מוכרים אותו, נוכל לקצור רווחים של מאות ואלפי שקלים, וההובלה לא עלינו – החברה קונה ברזל מגורמים שאין להם

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן