כמה עולה בר מים?

בר מים

מי שרוצה לשמור על מקור שתייה זמין וטרי שואל את עצמו לעיתים קרובות כמה עולה בר מים. במאמר הבא נסביר מה תפקידו של בר מים, נמנה את הגורמים המשפיעים על המחיר ונציין טווח מחירים מקובלבר מים

בר מים הוא מכשיר שתפקידו לספק מים נקיים, מטוהרים וטעימים באופן שוטף. הבר הוא אלטרנטיבה למי ברז בהם עלולה להצטבר חלודה או אבנית או לבקבוקי מים כבדים. אפשר להציב בר מים בבית, במשרד, בעסק או בכל מקום אחר. רוב סוגי המתקנים דורשים חיבור לחשמל ולתשתית המים בלבד. ההפעלה של המתקנים פשוטה יחסית והתחזוקה אינה דורשת רקע מקצועי. גם מבחינת ממשק המשתמש יש לציין לטובה את המתקנים החדשים אותם ניתן למצוא כיום במגזר הפרטי, העסקי והציבורי.

מתקן מים מכל סוג מספק את המים בלחיצת כפתור בלבד. מלבד האמור לעיל, היתרונות שלו הם סינון טעמי הלוואי של מי ברז, זמינות של מים בטמפרטורה הרצויה במשך 24 שעות ביממה ובעיקר ללא מאמץ. מצד שני, יש גורמים קבועים המשפיעים על המחיר ואותם כדאי להכיר על מנת להבטיח רכישה מוצלחת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה בר מים:

א. מחיר המתקן – המחיר הגולמי של המתקן נקבע לפי המותג או החברה. חברות מוכרות ומפורסמות נוטות לגבות מחיר גבוה יותר עבור המתקן, לעומת חברות צעירות שמנסות להיכנס לפלח שוק חדש. בכל מקרה, לפעמים עדיף להשקיע במוצר איכותי מבית חברה מוכרת מאשר להתפשר על רמת המים.

ב. עלות האחזקה השנתית – יש לציין כי בר מים מכל סוג דורש אחזקה שנתית של כמה מאות שקלים לפחות. טווח המחירים של האחזקה לבדה עומד על 500-800 ש"ח והוא מושפע מכמות הסננים הנדרשת לתחזוקה שוטפת לפי הגדרות החברה, נורות UV המותקנות על ידי טכנאי וגם אחריות לשנה הראשונה.

ג. משולב מקרר – יש מתקני מים המשלבים בתוכם מקרר. בחלק מהמתקנים ניתן לייצר קרח בעוד בחלק אחר יש מקום המסוגל להכיל בקבוקים או מוצרים לקירור.

טווח מחירים

כפי שניתן לראות, קשה לקבוע בצורה חד משמעית כמה עולה בר מים ותמיד יש מבצעים והטבות בהם כדאי להתחשב. המחיר של מתקני מים לבדם מתחיל ב-2,000 ש"ח ומגיע עד 3,500 ש"ח, בעוד עלות האחזקה היא כאמור כמה מאות שקלים בשנה. ניתן לומר ברמה גבוהה של ודאות כי העלות הכוללת של ברי מים בשקלים היא 2,800-4,500 ש"ח לשלוש שנים. עלות כזו מגלמת הנחה של רכישת השירות ל-3 שנים מראש והיא משוקללת עם מחירו הראשוני של המכשיר.

לסיכום, בר מים הוא מתקן משתלם עבור משפחות עם ילדים ולמעשה עבור כל מי שרוצה להבטיח אספקה שוטפת של מים בריאים. את המים כדאי להתקין עם איש מקצוע ולא לשכוח לברר על אחריות.

המאמר מוגש על ידי חברת אפיקים – http://afikim-water.co.il/

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן