כמה עולה בשר איכותי?

בשר איכותי

רוב האנשים מאוד אוהבים בשר ונהנים לאכול אותו לעיתים תכופות. חשוב מאוד לדעת היכן לרכוש בשר, מכיוון שלא בכל מקום מוכרים נתחי בשר איכותי. בארץ ניתן לרכוש בשר טרי או בשר קפוא, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. אחד האספקטים המבדילים בין השניים הוא מחיר הבשר. בשר טרי לעולם יימכר בעלות גבוהה מזה של בשר קפוא.

מה משפיע על המחיר?

עלות בשר כאמור מושפעת מהיותו טרי או קפוא. בנוסף נתחי בשר שונים נמכרים במחירים שונים. ככול שהנתח יחשב יותר איכותי, כך מחירו יהיה גבוה יותר. חשוב לשים לב כאשר אתם רוכשים בשר טרי, שאכן מדובר בבשר טרי, ולא בשר מופשר. בשר מופשר הוא בשר שהיה קפוא ונמכר כטרי. סוג נוסף של בשר הוא בשר מעובד. בשר זה משמש לרוב לצורך הכנה של מוצרי בשר טחון ונקניקים.

מחירים של בשר איכותי

פילה – נתח מוסג שריר אשר מצוי בחלק האחורי של הבקר. נתח זה יקר במיוחד וזאת לאור העובדה שהוא מהווה חלק קטן בבקר. נתחים טריים של פילה עולים בין 200 ל- 220 ₪ לקילוגרם. נתח קפוא של פילה יעלה לכם בין מאה למאה וארבעים שקלים לקילוגרם.

אנטריקוט – אחד הנתחים הטעימים והעסיסיים ביותר, מתאימים הן לצלייה ישירה על האש והן לבישול ארוך. נתח אנטריקוט טרי עולה בין 90 שקלים ל- 150 שקלים לק"ג. כאשר רוכשים אנטריקוט קפוא, יעלה הנתח בין 50 ₪ לק"ג ובין 110 ₪ לק"ג.בשר איכותי

סינטה – נתח יותר שומני מהאנטריקוט והוא מצוי בסמוך לאנטריקוט בגוף הבקר. נתח סינטה טרי יעלה לכם בין 80 שקלים לק"ג ל- 120 ₪ לק"ג. נתח קפוא של סינטה עולה בממוצע 40 שקלים לק"ג.

אסדו – בשר אסדו מתאים בעיקר לצורך בישול ארוך, מכיוון שהוא בשר יחסית קשה. נתח זה מצוי באזור הבטן של הבקר, מאחורי הצלעות. בשר מסוג אסדו כמעט תמיד נמכר טרי ומחירו יהיה בין 45 שקלים לקילוגרם ל- 60 שקלים לקילוגרם. אסדו ניתן להכין מבשר עגל, עגל מעורב או פרה.

המאמר נכתב באדיבות אטליז דהן

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן