כמה עולה גגון לרכב?

גגון לרכב

עולם הגגונים לרכב התחיל כמענה לצורך אמיתי לקהל שמרבה לצאת לטיולים ברכב הפרטי ולא פעם נתקל במגבלת מקום. לטיול אוהלים לדוגמה, אני מצטיידים באוהלים, צידניות, תיק אישי לכל אחד, משחקים לילדים, מזרונים, כל שינה ואוכל ואנחנו מוצאים את עצמו מהנדסים את הבגז' כדי שתהיה לנו אפשרות לשבת בנוחות ברכב. כדי לשפר את חווית הנסיעה המשפחתית, ולעוד צרכים שונים בהם יש צורך בשינוע מנשאים כבדים, החלו יותר ויותר נהגים להשתמש בגגון לרכב. גגון לרכב הוא בעצם מוטות רוחב אשר מתחברים לגג הרכב ויכולים לסחוב עליהם מנשאים שונים כמו אופניים, תיקים, מזוודות, מזרנים ועוד. הגגון מבטל את הצורך ברכישת רכב חדש וגדול רק כי הבגז' לא גדול מספיק.

עולם הגגונים כיום

היום, עולם הגגונים לרכב הוא רחב ומגוון וכל אחד שמעוניין להתקין גגון לרכב, פוגש עולם שלם של סוגי גגונים וטווח רחב של מחירים שמתחילים מ-150 ש"ח ויכול להגיע ל-3500 ש"ח. ולכן, חשוב לדעת מה ההבדלים בין הגגונים ומה הצורך הספציפי שלנו.

סוגי גגונים ומחירם

ראשית, ישנם גגונים ייעודיים לרכב. חברות רכבים שונות, השכילו להכין בדגמים החדשים הכנות לגגונים לרכב שאם בהמשך הרוכש ירצה להתקין גגון, הוא יוכל לעשות זאת בקלות, והגגון הייעודי יתלבש על הדגם באופן מושלם ונוח. שנית, השוק מציע גגונים אוניברסליים. מדובר בגגונים שמסוגלים להתלבש על רוב סוגי הרכבים החדשים והוא חזק מספיק כדי לסחוב עליו מנשאים במשקלים שונים בהתאם לאיכות הגגון. יתרון ייחודי לגגון אוניברסלי על פני גגון ייעודי, הוא שניתן להעביר אותו מרכב לרכב. פונקציה זו טובה גם להעברה ממכונית למכונית בתוך המשפחה וגם כשקונים רכב חדש, אין צורך לרכוש גגון חדש. גגונים אוניברסליים לרכב אפשר למצוא במחירים זולים מאוד, שכן, הם לא מעוצבים באופן מדויק לדגם מסוים. המחירים מתחילים מ-150 ש"ח לגגונים פשוטים התומכים בנשיאת משקלים קלים, ויכולים להגיע עד בערך 3000 ש"ח, שבאלה, כושר הנשיאה יהיה טוב ויותר והחומר ממנו עשויים המוטות, יהיה חזק וחסין יותר. ככל שהגגון לרכב יותר איכותי, כך הוא גם יוכל לשאת משקל כבד בצורה בטוחה ויציבה, וישפיע פחות על צריכת הדלק.

בנוסף, יש גם גגון עריסה, שהוא בעצם מנשא שמתחבר על המוטות. מדובר בפתרון מוצלח במיוחד לאנשים שמעמיסים ציוד כבד

גגון לרכב

בתדירות גבוהה, כמו ציוד קמפינג, ציוד הגברה, מזוודות וכו'. אפשר גם למצוא גגוני עריסה לרכב שניתן להלביש עליהם אופניים בצורה יציבה ובטוחה. מחירי גגוני עריסה נעים בין 350 ש"ח ועד 3100 ש"ח.

לסיכום,

המבחר הרחב של הגגונים לרכב נובע מהבדלים וצרכים שונים של כל נהג. ההמלצות הכלליות לבחירת גגון לרכב, הן לבדוק את העמידות של המוטות למזג האוויר, מה כושר הנשיאה שלהם והאם הוא מספיק למשקל שאנחנו צפויים להעמיס עליהם. דבר נוסף שרצוי לשים לב אליו, הוא כמה פשוט להעמיס מנשאים ולשחרר אותם מהמוטות. כי בסופו של דבר, תפקיד הגגון לרכב הוא להקל עלינו ולאפשר לנו נוחות מרבית בחוויית הנסיעה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן