כמה עולה גרם זהב?

עלות זהב

עלות זהבלא מעט אנשים שואלים את עצמם מדי יום כמה עולה גרם זהב, והאם מחירו של גרם זהב יכול להשפיע על התכשיט הבא שיקנו. יחד עם זאת, צריך לזכור כי מחירו של גרם זהב נמדד על פי פרמטרים רבים. אנשי עסקים המתמחים ביהלומים ובייבוא זהב מבינים כי המחיר של גרם אינו נקבע באופן שרירותי. יתרה על כך, קשה לשער את מחירו של גרם זהב בעתיד, ולכן בכל יום מתבצע חישוב מחדש. השאלה כמה עולה גרם זהב היא אם כן דרך מצוינת להבין את התנהלות השוק בעולם המערבי.

הכירו את הפרמטרים שמשפיעים על מחיר הזהב שלכם

אחוז זהב

ככל שאחוז הזהב גבוה יותר, כך יעלה מחירו של הגרם. ההבדלים יכולים להגיע למאות אחוזים, ולכן כדאי לבצע את הבדיקה בצורה מקצועית. מי שמעוניין לדעת כמה עולה גרם זהב על מנת לסחור בו, לא יכול להתפשר על בדיקות מן הסוג הזה. במילים אחרות, אחוז הזהב משפיע על מחיר הגרם יותר מכל דבר אחר. מחירו של גרם זהב K24 נע בין 130-150 ש"ח, לעומת מחיר גרם זהב K9 הנע סביב 40-40 ש"ח. במחירי הביניים אפשר למצוא גרם זהב K14, גרם זהב K18 וגרם זהב K21 או K22.

מחיר הזהב היומי

זהב הוא אחד מחומרי הגלם המבוקשים ביותר בעולם. עשרות חברות, גורמים, אנשים פרטיים ובעלי אינטרסים מעורבים בייבוא וייצוא של זהב בין מדינות שונות. מחיר הזהב היומי מושפע מכל הפרמטרים הללו בצורה ישירה. מצד שני, קשה לשים את האצבע על פרמטר אחד משמעותי יותר מהשאר. לעיתים מחיר הזהב היומי נקבע על פי הגבלות מדיניות ורגולטריות, ולעיתים על פי היצע וביקוש בלבד. יש תקופות בהן מחיר הזהב היומי מגיע למאות שקלים. לעומת זאת, קיימות תקופות הפוכות בהן מחיר הזהב יורד. לא קיימת נוסחה אחת ברורה אשר קובעת את מחיר הזהב היומי, בדיוק כפי שלא קיימת אפשרות לחזות את מחיר הדולר. ניתן לשער מתי מחיר הזהב היומי יעלה או יירד, אך מדובר כמובן בהנחה בלבד, ולא בעובדה מבוססת.

שער הדולר

זהו פרמטר הרלוונטי עבור מי שמתעניין ברכישת זהב מחוץ לארצות הברית. המחיר המקורי של הזהב נקבע בדולר והמרתו לשקלים דורשת התחשבות בשער הדולר. כאשר שער הדולר עומד לדוגמא על 3.44 (מכירה), ניתן לראות כיצד המחיר של אונקיית זהב בשקלים מגיע עד 4663 ש"ח. זהו חישוב הנעשה על פי מחיר אונקיית זהב בדולרים של 1354.58$, אולם ישנם פרמטרים אשר יכולים לשנות זאת.

המחירים בגדר השערה בלבד

מחיר זהב על פי קראט מתעדכן באופן אוטומטי בכל רגע נתון. מי שמעוניין לרכוש זהב בתור נכס להשקעה צריך להכיר את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על המחיר, ולזכור כי כל המחירים המובאים לעיל הם בגדר השערה בלבד. לא מומלץ להישען על המחירים הללו, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שבודקים כמה עולה גרם זהב.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן