כמה עולה גרניק?

גרניק

מכונת שטיפה בלחץ יכולה לשמש אנשים פרטיים, בעלי מקצוע ומפעלים. במאמר הבא נסביר במה מדובר ונציג את הפמטרים המשפיעים על המחיר.

מהו גרניק?

גרניק הוא מכונת שטיפה המשמשת לניקוי בלחץ מים קרים או חמים. המכונה מתאפיינת בגודל קומפקטי ונגישות לאיזורים קטנים, היא מתאימה למגוון רחב של שימושים וניתן למצוא אותה אצל אנשים פרטיים, בעלי מקצוע ומפעלים. היתרון של המכונה הוא אחסון נוח והעובדה שאין צורך בתחזוקה מסובכת כדי ליהנות ממנה לאורך זמן. חברות בכל רחבי העולם מייצרות מכונות מן הסוג הזה ומשווקות אותן עם תקופות אחריות משתנות.

מכונת שטיפה בלחץ מים מסוג גרניק נמכרת ללא אביזרים נלווים. כל לקוח יכול להחליט איזה מכונה לרכוש ולהשוות בין דגמים על פי המפרט הטכני. כדאי לרכוש מכונה מסוימת רק לאחר בדיקה של המפרט הטכני ואחריות יצרן. ניתן גם להגיע לחנויות עשה זאת בעצמך כדי לראות מקרוב את המכונות, או לחילופין לשאוב מידע מתוך אתרי אינטרנט שעוסקים בתחום.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה תעלה מכונת שטיפה בלחץ מים:

א. יצרן – כמו בתחומים אחרים, גם בכל הנוגע לייצור מכונות שטיפה בלחץ מים יש משמעות גדולה ליצרן. מוניטין, ותק וניסיון עשויים להעלות את מחיר המכונה בעשרות אחוזים. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לקבל המלצות על חברות שמייצרות מכונות שמתאימות לצרכים שלו.

ב. סוג השטיפה – גם לסוג השטיפה יש השפעה על המחיר של גרניק. ההבדלים העיקריים הם בין שטיפה עם מים קרים בלבד, שטיפה עם מים קרים וחמים או שטיפה עם קיטור. ככל שאפשרויות השטיפה והניקיון מגוונות יותר, כך צפוי המחיר של המכונה לעלות.

ג. מפרט – רשימת המאפיינים, התכונות והמידע הרלוונטי אמורה לסייע ללקוח לבחור מכונת שטיפה ולעזור להשוואת מחירים יעילה. המפרט מתייחס בעיקר ללחץ עבודה ולשיטת השטיפה. לחץ עבודה נמדד במונחי בר, לעומת הספק שנמדד בואט. נתונים אחרים שמופיעים במפרט הטכני מתייחסים לספיקת מים בליטרים לשעה ולאורך צינור, מידות ומשקל.גרניק

ד. אביזרים נלווים – בקביעת תקציב לרכישת מכונת שטיפה בלחץ מים קרים או חמים יש להביא בחשבון את עלות האביזרים הנלווים. האביזרים נמכרים כאמור בנפרד והם כוללים מיכל סבון להקצפה, ערכת ניקוי לרכב, פילטר מים שטיפה בלחץ, טבליות ניקוי אבנית ועוד.

טווח מחירים

גרניק של 110 בר שמיוצר על ידי חברת קרשר יעלה 500-600 ש"ח, עם תקופת אחריות של 12 חודשים. גרניק מקצועי שמיוצר על ידי LAVOR ויאפשר שטיפה עם קיטור יעלה 5,000-6,000 ש"ח. למכונה כזו יש מנוע של 4,700 וואט, הספק של 6.3 כ"ס ולחץ מים גבוה של 200 בר. לצורך השוואה, קומפרסור 50 ליטר מקצועי עם מדחס של 2 כ"ס והנעה על ידי רצועה יעלה 3,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן