כמה עולה גשר בשיניים?

גשר בשיניים

אורתודונטיה, שהיא למעשה יישור שיניים (אורתוס=יישור, אודוס=שן), היא ההתמחות הראשונה בעולם רפואת השיניים. מדע האורתודונטיה עוסק בכל מה שנוגע לפגמים בסגירת הפה, שיכולים להיות תוצאה של שיניים לא סדירות, חוסר התאמה בין הלסת העליונה לתחתונה או שתי התופעות גם יחד. טיפול אורתודנטי הוא טיפול שמזיז את השיניים ומתקן אותן כך שהן ממוקמות במקום הנכון וסגירת הפה מתבצעת בצורה ישרה ונכונה. חשוב להדגיש שחשיבותה של האורתודונטיה היא לא חשיבות אסתטית בלבד – אורך שיניים גדול מדי עשוי להוביל לפגיעה בחניכיים, בעוד אורך שיניים קצר מדי עשוי להוביל לכאבים עזים כתוצאה מפגיעה בתנועת הלסת וביציבתה. כעת נדבר על שיטת הטיפול הנפוצה ביותר בעולם האורתודונטיה – השיטה שכולנו מכירים בתור גשר שיניים. מדובר למעשה בהשחלה של חוטי מתכת בתוך מתקן אורתודנטי – חוטים שבעבודתם המשותפת עם סוגרי הנירוסטה מפעילים לחץ על השיניים ובסופו של תהליך ארוך מזיזים אותן למיקום הנכון והבריא. ניתן להבין, אם כן, שגשר בשיניים הוא אמנם לא נוח, אך מדובר בכלי הכרחי לבריאות ולאסתטיקה של הילדים שלנו – ולכן חשוב שנבין האם הילד שלנו צריך גשר ליישור השיניים שלנו ונדרג לעשות לו גשר איכותי אצל אורתודנט מומחה אם הוא צריך. כעת השאלה שחשוב לשאול היא פשוטה – כמה עולה גשר בשיניים? בשנים האחרונות עלה נושא טיפולי השיניים לילדים לדיון ציבורי שוב ושוב, סביב הרצון הציבורי להוזיל אותם ולהפוך אותם לשווים לכל נפש – אך עדיין מדובר בתהליכים יקרים יחסית לחלק גדול מהאוכלוסייה. צירפנו כאן מחירון כללי שייתן לכם מושג טוב יותר כמה יעלה לכם התהליך הרפואי החשוב הזה – בהתאם לצורך המדויק של הילד שלכם.

כמה עולה גשר בשיניים? מחירון כללי

  • הסוג הזול ביותר, ועם זאת גם הנפוץ ביותר, של גשרים בשיניים הוא מכשירים קבועים המיישרים לסת אחת. המחירים משתנים בין קופת חולים לקופת חולים – את המחיר הזול ביותר יקבלו מבוטחי קופ"ח לאומית זהב – כשמכשיר לסת אחת יעלה להם 2,500 ₪ הן בטיפול לילד והן בטיפול למבוגר. קופ"ח מאוחדת מציעה מחיר לא גבוה בהרבה – 2,750 ₪ לטיפול לילד ולמבוגר. מבוטחי קופת חולים כללית יעשו גשר במחיר גבוה בצורה די משמעותית – הקפיצה היא לאזור ה-5,500 ₪ ללסת אחת לילד, ועוד 1000-2000 ₪ בטיפול למבוגר. מבוטחי מכבי "נהנים" מהמחיר הגבוה ביותר בתחום זה – 6,000 ₪ ליישור לסת אחת לילדים, ואלף שקלים נוספים ליישור לסת אחת למבוגר. אצל רופאים פרטיים נמצא מגוון רחב של מחירים, בהתאם לאיכות הרופא והניסיון שלו, כשהמחירים הזולים ביותר נעים סביב 3,500 ליישור לסת אחת, ועד 7,600 ₪ ליישור לסת אחת אצל אנשי המקצוע היקרים ביותר בתחום.

    גשר בשיניים
    גשר בשיניים
  • אם נחוץ לכם יישור שיניים בשתי הלסתות – אז גם תקפוץ בהתאם עלות הטיפול, כשדווקא כאן קופות החולים כולן מציגות טווח מחירים מאוזן יחסית לטיפול בשתי הלסתות כולל רסן לילדים. מכבי – כ-6,500 ₪ לטיפול קבוע ורסן בשתי הלסתות. כללית – 6,300 לטיפול זהה ורסן לילדים. מאוחדת – 5,800 ₪, ולאומית – 6,600 ₪. אצל רופאים פרטיים טווח המחירים נע בין 7,500 ₪ ל-16,000 ₪ ליישור מקיף לילדים, כולל רסן.

זה לא רק כמה עולה גשר בשיניים – זה גם כמה הוא איכותי ועושה את העבודה שלו

חשוב מאוד להבין במדויק מה טיפול היישור שהילד שלנו צריך. כשאנחנו שואלים כמה עולה גשר בשיניים – אנחנו בהחלט כן צריכים למצוא את המחיר הטוב ביותר ולדעת לקראת מה אנחנו הולכים, אבל אסור לנו לפגוע באיכות החיים העתידית של הילד שלנו.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן