כמה עולה דבק לקרמיקה?

דבק לקרמיקה

אריחי קרמיקה הם אמצעי נהדר לחידוש ורענון של בית קיים הזקוק לשיפוץ, וגם לריצוף של בית חדש. קרמיקה היא חומר נפלא לבניה ועיצוב ולא בכדי- זהו חומר בעל תכונות ההופכות אותו לאידאלי עבור עיצוב דירות ובתים. היא בעלת מגוון רחב של צבעים ומרקמים, היישום שלה נוח ומהיר וניתן להניח אותה גם על גבי משטחי קרמיקה ישנים. זהו חומר עמיד, גמיש, וקל לניקוי ותחזוק.

קרמיקה אז והיום

בעבר היה נהוג להשתמש באריחי קרמיקה בעיקר בחדרים רטובים – אמבטיות ושירותים, אך כיום השימוש בקרמיקה הפך לנרחב יותר וניתן לראות את אריחי הקרמיקה "מככבים" גם בחדרי מגורים, במטבחים, בעסקים ואף בתור חיפוי לקירות חיצוניים.

כיצד ניתן להשתמש בהם?דבק לקרמיקה

את אריחי הקרמיקה מניחים באמצעות דבק קרמיקה ייעודי, המאפשר להדביקם על גבי סוגים שונים של משטחים כמו משטחי בטון, חול, עץ או גבס, וגם על גבי משטחי קרמיקה קיימים. קיימים היום בשוק סוגים שונים של דבקים לקרמיקה ורצוי להתייעץ באיש מקצוע אשר יידע להמליץ על החומר המתאים ביותר למלאכה.

 

בחירת דבק לקרמיקה

 

דבק לקרמיקה הוא חומר תעשייתי המשמש להדבקת אריחי קרמיקה על גבי משטחים מסוגים שונים באופן הטוב ביותר. תפקידו של הוא להצמיד את האריחים למשטח בחוזקה רבה, באופן שימנע מהם לזוז או ליפול. לבחירת סוג הדבק ישנה חשיבות גבוהה: הוא צריך להיות חזק, להחזיק מעמד לאורך זמן ולהיות מסוגל לעמוד בחשיפה למים, לעומסי משקל או לשינויי טמפרטורות, בהתאם למיקום הייעודי שלו בבית (אמבטיה/חדרי מגורים/מטבח). כמו כן, חשוב לבחור בחומר ההדבקה המתאים ביותר למשטח הייעודי. למשטחי עץ ולמשטחי גבס למשל תכונות שונות, ויש להתאם להם את דבק הקרמיקה המתאים לתכונות אלו, אחרת התהליך לא יצליח. בחירה מתאימה של חומר, בשילוב עם עבודה נכונה עם האריחים, ימנע תקלות כמו שברים, סדקים ואף נפילת אריחים.

סוגי דבקים לקרמיקה

 

דבק לקרמיקה שונה מהדבקים לשימוש ביתי המוכרים לכל אחד מאיתנו. הוא מגיע בצורות שונות ובמרקמים שונים, ולכל סוג יכולות שונות. ישנם סוגים שונים של דבקים לקרמיקה: צמנטי אבקתי, אקרילי, על בסיס לטקס ועוד. כשבוחרים אחד חשוב שלא להתפשר על הסוג ולבחור כזה שיהיה איכותי ועמיד, כזה שיבטיח שהאריחים יישארו במקומם לאורך שנים. איש מקצוע יוכל להמליץ לכם על הסוג המתאים ביותר לעבודה בהתאם לחלק בבית אליו מיועדים האריחים ולסוג המשטח. הדבקים  נחלקים לשני סוגים עיקריים: צמנטיים ומשחתיים.

הצמנטיים

הם מגיעים בצורת אבקה אותה יש לערבב במים. הם מתאימים למשטחים כמון קירות ורצפות בטון, וכן לשימוש על אריחים על גבי ריצוף קיים. חלקם מתאימים לשימוש פנימי בלבד או חיצוני בלבד וקיים גם דבק רב שימושי.

המשחתיים

מגיעים כמשחה מוכנה לשימוש. הם משמשים להדבקה של חומרים לחומרים שאינם מאותה משפחה כמו חרסינה ועץ למשל. כמו כן הם משמשים להדבקת חיפויים על גבי משטחים אנכיים הדורשים גמישות גבוהה.

מחירי דבק לקרמיקה

המחירים משתנים בהתאם לסוג (צמנטי/אקרילי/לטקס וכן הלאה) ולסוג האריח הייעודי. הדבקים הנפוצים ביותר הם אלו על בסיס צמנטי, והם נחשבים לזולים ביותר. הם מגיעים בשקים של 25 ק"ג, כשמחירו של שק הוא כ-30 ש"ח, והוא מספיק ל-7 מ"ר עבודה על קרמיקה רגילה. עבור גרניט פורצלן המחיר מעט יקר יותר- כ-50 ש"ח לשק, המספיק ל-7 מ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן