כמה עולה דוד חשמל והתקנתו?

חימום מים

דוד חשמל ביתי מצופה בבידוד תרמי ומצויד בגוף חימום ותרמוסטט. תפקידו של דוד חשמל הוא לספק מים חמים ללא תלות בתנאי מזג האוויר. תקנות החשמל מחייבות מעגל נפרד לדוד לחימום מים ולכן כדאי לבחור היטב את איש המקצוע המבצע את ההתקנה.חימום מים

רצוי להיעזר באיש מקצוע גם כדי לבדוק האם הספק גוף החימום של הדוד מתאים לגודל המעגל ולמבטח של המעגל בלוח. בנוסף, ניתן לחסוך בהוצאות רכישה והתקנה של דוד חשמל במידה ויודעים מה הגורמים המשפיעים על המחיר.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה דוד חשמל והתקנתו:

א. נפח – המחיר של הדוד מושפע בעיקר מהנפח שלו. ככל שהנפח של הדוד עולה, כך צפוי גם המחיר לגדול. האפשרויות הבולטות עבור משפחה כוללות דוד חשמל של 80 ליטר, 120 ליטר, 150 ליטר או 200 ליטר.

ב. מותג – חברות רבות מייצרות דודי חשמל והמחירים תלויים בין היתר בסוג המותג. חברות מובילות ימכרו דוד חשמל במחיר גבוה אולם לעיתים עדיף להשקיע בהן מאשר להתפשר על איכות חומרי הגלם.

ג. סוג הגג – מחיר ההתקנה תלוי בסוג הגג ובעיקר בשאלה האם מדובר בגג משופע. התקנת דוד על גג משופע נחשבת מסוכנת יותר בהשוואה לגג שטוח והיא מייקרת את ההתקנה ב-500-1,500 ש"ח.

טווח מחירים

דוד חשמל קטן בנפח של 30 ליטר בלבד יעלה 800-1,500 ש"ח לעומת דוד סטנדרטי המתאים לשתי נפשות ויעלה 1,000-1,800 ש"ח. מחירים אלו כוללים התקנה אך אינם מביאים בחשבון את העלות של שסתום ביטחון, ברז אל חוזר, אומגה לקיר או וו תליה. בדודי חשמל גדולים יותר של 120 או 150 ליטר, טווח המחירים עומד על 1,700-2,000 ש"ח לעומת דוד של 200 ליטר שעלותו הממוצעת היא 2,000 ש"ח ומעלה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן