כמה עולה דוד שמש?

דוד שמש הוא ללא ספק אחד המוצרים הפופולאריים ביותר בבתי האב בישראל. אנו יודעים היטב כיצד לנצל את קרני השמש לצורך חימום המים בבית, בעסק, בבתי מלון ואפילו בשטחים חקלאיים. דודי שמש מאפשרים חיסכון עצום באנרגיה ונחשבים בטוחים ואמינים מאוד. רוב הדירות נמכרות או מושכרות עם דודי שמש, אך לפעמים הם מפסיקים לעבוד ומתעורר צורך ברכישת דוד חדש. באופן כללי, יש להפריד בין מחירי דוד שמש חשמלי קלאסי לבין דוד הפועל על גז. כדאי להבין גם את המשמעות של החברה המייצרת את הדוד, תקופת האחריות הניתנת ללקוח, ועלות ההובלה וההתקנה. באופן ספציפי יותר, על מנת לדעת כמה עולה דוד שמש או מתי משתלם רק לתקן אותו יש להכיר את הנושאים הבאים.

הפרמטרים המשפיעים על מחירו של דוד שמש

מחירו של דוד שמש

נפח הדוד

דוד שמש יכול להכיל 50-200 ליטר. דוד שמש קטן מתאים לדירות קטנות ולזוגות צעירים, בעוד דוד שמש של 150 ליטר נחשב אידיאלי עבור משפחות של 4-5 נפשות. ככל שנפח הדוד גדול יותר, כך יעלה המחיר שלו. המחירים של דודי שמש מתחילים ב-1,300 ש"ח ויכולים להגיע עד 4,000 ש"ח ומעלה. דוד בנפח של 80 ליטר יעלה בערך 2,000 ש"ח.

מיקום ההתקנה

זהו פרמטר המשפיע על המחיר של דוד שמש משום שהוא קשור למורכבות ההתקנה. אפשר להתקין את הדוד על פני גג רעפים, גג רגיל ועוד. במידה ועולות דרישות מיוחדות כגון פירוק ופינוי של דוד ישן, המחיר עשוי לעלות שוב. גם כאן הנוסחה היא תשלום פר מורכבות. התקנה על גג רגיל תהיה פשוטה ולא תחייב שימוש בארגז כלים מיוחד, בעוד התקנה של דוד שמש על גג רעפים צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים בלבד.

סוג המערכת

דוד שמש יכול להיות חלק ממסגרת של קולט קטן, בינוני או גדול. ההבדלים בין הקולטים משפיעים על המחיר של דוד שמש בעשרות אחוזים. העלות של מערכת דוד שמש עם קולט גדול תהיה גבוהה ב-10%-20% מדוד שמש המותקן במערכת עם קולט קטן.

יצרן

כמו בכל תחום, גם השאלה כמה עולה דוד שמש מושפעת מהיצרן. חברה עם מוניטין, ותק וניסיון יכולה לגבות מחיר גבוה עבור דודי שמש, אולם מדובר על השקעה משתלמת אשר באה לידי ביטוי בטווח הקצר והארוך. דוד שמש בגודל סטנדרטי המיוצר על ידי חברה מוכרת יעלה 1,500-3,500 ש"ח.

בחירת המוצר המתאים

לסיכום, אין ספק לגבי חשיבותו של דוד שמש עבור לקוחות פרטיים, משפחות, עסקים ועוד. יחד עם זאת, כדאי לדעת כמה עולה דוד שמש על פי הפרמטרים הקבועים. הסקירה המופיעה לעיל אינה מחייבת מבחינת מחירים, ומציינת השערה כללית בלבד. יש להתייעץ עם אנשי מקצוע, לבצע השוואת מחירים על פי נתונים ספציפיים, ולבחור מוצר שנותן מענה לכל הצרכים.

[table id=6 /]

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה אדריכל

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן