כמה עולה דירה בתל אביב?

בית קטןדירה בתל אביב היא החלום הגדול ביותר של אלפי זוגות, משפחות וצעירים ברחבי הארץ. תל אביב היא עיר ליבראלית עם שורה ארוכה של יתרונות עבור תושביה. רק בתל אביב ניתן למצוא את כל סוגי מקומות הבילוי, עשרות מופעי בידור ותרבות ובעיקר ליברליות. תל אביב גאה להציג גנים ברמה גבוהה, בתי ספר מובילים וחינוך מוקפד. כל הסיבות הללו הפכו את תל אביב ליעד נד"לני מהמעלה הראשונה ותרמו לעליית המחירים.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

מחירה של דירה נקבע באופן כללי על פי כמות החדרים, גודל השטח, סוג המגרש ואופי הנכס כפי שמופיע בטאבות. מצד שני, על מנת לדעת כמה עולה דירה בתל אביב כדאי להכיר גם את המרכיבים הבאים:

א. מיקום – בתל אביב המיקום הוא הפרמטר המשמעותי, החשוב, המרכזי, ולפעמים גם היחיד בקביעת מחיר הדירה. דירות זהות לחלוטין נמכרות בפערים כפולים, ולפעמים אפילו משולשים בין איזור הדרום הכולל את שכונת התקווה ויד אליהו לבין איזור הצפון של בבלי, ויצמן, רמת אביב או איזורי חן. המיקום בתל אביב קובע בצורה ישירה את מחירו של הנכס, ואת הצעת המחיר שתוגש עבור הלקוח.
ב. ביקוש – מחירי נדל"ן בכל רחבי העולם מושפעים בצורה כזו אחרת מהביקוש. הביקוש הוא המנוע העיקרי של הכלכלה, ועומד בבסיס של כל שוק חופשי משוכלל. יחד עם זאת, יש לזכור את המאפיינים הייחודיים של נכסי נדל"ן בתל אביב. לקראת הקיץ לדוגמא עולים מחירי הדירות להשכרה או למכירה, וזאת בשל הביקוש של תיירים מחו"ל. תיירים אלו שוכרים את הדירות לתקופות קצרות, ומביאים לעליית מחירים כללית. זהו מרכיב משמעותי אשר לא תמיד מגלם את העלות הריאלית של הדירה, אלא רק את העלות שלה בתקופת זמן מסוימת.
ג. יוזמה מוניציפאלית – עיריית תל אביב התחילה להפעיל לאחרונה תכניות רבות לעידוד הגירה חיובית אל תוך העיר, בעיקר כלפי צעירים ומשפחות קטנות. יוזמות מן הסוג הזה צפויות להוריד בטווח הרחוק את מחירי הדירות בתל אביב, על אף העובדה שכרגע מדובר על מספר קטן של פרויקטים באיזורים פחות פופולאריים.

טווחי מחירים

סקירת המחירים אינה מחייבת ומוגשת בתור שירות לגולשים בלבד. מתוך סקירה זו עולה כי טווח המחירים של דירת 3-4 חדרים ממוצעת בתל אביב מתחיל מ-1.5 מיליון ש"ח, ויכול להגיע עד 3.5 מיליון. באיזורים יוקרתיים במיוחד טווח המחירים הרבה פחות נגיש, ועומד על 5-10 מיליון ש"ח לבית צמוד קרקע. במגדלי היוקרה של תל אביב נמכרות דירות של 2-3 חדרים במחיר 1.5-2 מיליון ש"ח, לא כולל הוצאות אחזקה עצומות, חנייה ותשלומים נוספים.
מחירי הדירות בתל אביב תמיד היו גבוהים ביחס לערים אחרות בישראל, אך נדמה כי בשנים האחרונות מגמה זו הצליחה להתחדד. המחיר של דירה בתל אביב אינו נגיש לחלק גדול מהאוכלוסייה, וזאת בשל שילוב בין מרכיבים ייחודיים, ביקוש עצום והיצע נמוך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן