כמה עולה לקנות דירה בברלין?

טיולים אחרי הצבא

מהם היתרונות בדירות להשקעה בברלין?

בעשורים האחרונים, הישראלים החלו להיפתח לשוק של השקעות בנדל"ן בחו"ל. בעבר ההשקעה הייתה בעיקר במדינות מזרח אירופה, דרום אירופה, וכן בארה"ב וקנדה. מסתמן שהטרנד של השנים האחרונות, הוא ברכישה של דירות להשקעה בברלין. מדוע דווקא דירות בברלין? מדובר על עיר שעוד מתפתחת, נמצאת בתהליכי הגירה חיוביים, וכמובן עם שוק נדל"ן עצום! אז איך זה מתורגם בסוף ליתרונות בהשקעה? נדבר בהמשך המאמר על כמה עולה דירה בברלין.

כל הסיבות להשקעה בדירות בברלין וכמה עולה דירה כזאת

  • היצע וביקוש גבוהים – השוק של דירות להשקעה בברלין נחשב למעולה, כי יש גם היצע גבוה וגם ביקוש גבוה. ההיצע גבוה משום שבעלי דירות רבים מעוניינים למכור את הדירות לאחר שהפטור עליהם ממס נעלם לאחר כתקופה של עשור. הביקוש הוא עצום משום שכאמור, ברלין היא עיר קוסמופוליטית, עם הגירה עצומה, ו80% מהתושבים בה שוכרים דירות ולא רוכשים אותן – מה שהופך את השוק ליציב.
  • שוק ישראלי גדול – באופן טבעי, ישראלים רבים מעדיפים להשכיר את דירותיהם לישראלים אחרים – זה הופך את כל ההתנהלות לנוחה יותר מכל בחינה שהיא. בברלין יש קהילה ישראלית גדולה, שרק הולכת וגדלה משנה לשנה, וזה כמובן עוד יתרון חשוב עבורכם. עם זאת, כמובן כיאה לעיר עם מיליוני תושבים – אפשר ורצוי גם להיפתח לשוכרים נוספים מכל רחבי העולם שמגיעים לעיר.

כמה עולה דירה בברלין?

מחיר דירה ממוצעת בברלין הוא כ 120,000 עד 130,0000 אירו. השוק של דירות להשקעה בברלין יכול להתאים לכם, גם אם אינכם בהכרח מיליונרים. הסיבה לכך נעוצה דווקא בעובדה שדמי השכירות בברלין נמוכים, עקב רגולציה חזקה של הממשלה. דמי השכירות הללו הם דווקא לא רעים לכם כבעלים. מדוע? משום שגם הדירות כמובן, נמכרות בהתאם במחירים נמוכים יחסית. כמו כן, השכ"ד הנמוך והעובדה שחוקי ההגנה שומרים על הדייר בדירה לאורך זמן (כל עוד הדייר משלם), הופכים את הדירות להשקעה סולידית וממושכת לאורך שנים, ומבחינתכם, כמי שלא גרים בברלין, זה יתרון חשוב מאד כשרוצים לבחון כמה עולה דירה בברלין.

השוק שרק מחכה לכם

אם לסכם, הרי שהשוק של דירות להשקעה בברלין הוא שוק שנמצא כיום בשיאו, אבל נראה שהוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה! מומלץ כמובן להזדרז, שכן מחירי הדירות כמובן הולכים ועולים ככל שהזמן עובר, ויש להכות בברזל בעודו חם ולבצע רכישת דירה בברלין אם כמובן אתם יכולים להשרות לעצמכם מבחינה כלכלית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן