כמה עולה דלק וסולר?

אנו קוראים מפעם לפעם כתבות שמציינות כי מחירי הדלק עולים. אולם במה זה מתבטא בפועל? כך למשל, אם אנו רוצים לרכוש סולר להסקה – האם עליית מחירי הדלק משפיעה? ולמה בעצם המחירים עולים? מאחר שיש כיום לא מעט אנשים אשר מעוניינים לרכוש סולר להסקה או חומרי דלק נוספים לפתרונות חימום שונים, חשוב מאד לעקוב אחרי השינויים במחירי הדלק, להבין מדוע הם עולים, ומה משפיע על המחיר שלהם.

מה משפיע על המחיר?

  • מחיר בתי הזיקוק – בתי הזיקוק השונים, יכולים לשנות את המחירים (לרוב כלפי מעלה) של חומרי הדלק השונים. כמו כן, במידה ומדובר על ייבוא של חומרי דלק שונים כמו סולר להסקה, יש לקחת בחשבון שעלויות הייבוא גבוהות יותר.
  • מס בלו – נכון להיום, משרד האוצר מטיל מס בלו על חומרי דלק לצריכה, והדבר מעלה את המחיר שלהם.
  • פיקוח – בעבר, היה פיקוח הדוק על המחיר של כל חומרי הדלק כולל סולר להסקה. כיום לעומת זאת, המצב שונה, וקיים פיקוח אך ורק על מחירי מזוט כבד. הסולר, הבנזין והנפט – אינם מפוקחים, מה שמוביל לעליית מחירים.
  • מע"מ – על כל חומרי הדלק חל מע"מ בתוספת שיעור של 18% שיש לקחת בחשבון
  • תוספת שירות – רכישה עצמאית של חומרי דלק כמובן לא תכלול תוספת למחיר. אולם, אם אתם מזמינים דלק דרך חברה אשר מגיעה עד הבית שלכם – כמובן שיש תוספת מחיר עבור השירות.

אז מה המחיר הסופי?

הנתונים הנוכחיים, נכונים לתחילת שנת 2014, לאחר שנלקחים בחשבון כל עלויות הייצור והמיסוי. המחיר של סולר להסקה ואף לתחבורה עומד על 5.8 ש"ח לליטר, המחיר לבנזין  עומד על 7.53 ש"ח (והדבר כולל כאמור גם את המע"מ). על כן, קל לראות כי מבין חומרי הדלק – הסולר הוא זול יותר, ולכן משתלם יותר לרכישה.

באדיבות אתר אס אי אר אנרגיה (www.s-e.co.il)

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן