כמה עולה דלת ממ"ד?

דלת ממד

דלת ממדבבואנו לתכנן את חדר הממ"ד בבית או לשפץ אותו, אחד מהרכיבים המשמעותיים ביותר שיש בתוכו, היא דלת הממ"ד. תפקידה של דלת הממ"ד הוא קריטי, ויש אף שטוענים שהיא הרכיב החשוב ביותר בחדר. מצד אחד, היא מאפשרת לבצע וויסות של כניסה ויציאה של אנשים מהממ"ד. מהצד השני, יש לה תפקיד חשוב מאד באיטום של החדר. יש לזכור שבתור חלק שיכולה להיפתח, הדלת עלולה להיות נקודת תורפה. בעצם, כשאנו שואלים את עצמנו כמה עולה דלת ממ"ד, הכל מתנקז לשאלה של עד כמה הדלת מספקת לנו איטום איכותי, בזמן שהיא סגורה, ואנו נמצאים בתוך הממ"ד. אז אילו קריטריונים משפיעים על המחיר?

כל מה שמשפיע על מחיר הדלת

  • גודל – ראשית, חשוב לזכור שאפשר להזמין דלתות ממ"ד בגדלים משתנים. גודל הדלת מושפע כמובן מהגודל של החדר עצמו ומהפתח שמיועד לו. ככל שהפתח גדול יותר – המחיר של דלתות הממ"ד עולה בהתאם, ומדבור על הפרשים של מאות שקלים.
  • מנגנון הפתיחה – אחד הדברים שמשפיעים מאד על השאלה כמה עולה דלת ממ"ד, הוא מנגנון הפתיחה של הדלת. ישנם שני מנגנונים מרכזיים – מנגנון של דלת ממ"ד חד כנפית, שבעצם דומה מאד לדלתות הפנים הרגילות בדירה ודלתות ההזזה. דלתות ההזזה הן דלתות שבעצם נפתחות על ציר מאוזן ימינה או שמאלה. יש בהן צורך בחלק מהדירות הפרטיות, ובעיקר במוסדות ציבוריים, שמעוניינים לספק ממ"ד איכותי לאנשים שנמצאים בתוכם. מכיוון שהמנגנון של דלתות ההזזה הוא מורכב יותר – המחיר שלהן הוא גבוה יותר.
  • מנגנון נעילה כפולה – בכדי להבין כמה עולה דלת ממ"ד, כדאי גם להכיר את מנגנון הנעילה שלה. לדתות ממ"ד יש נעלה כפולה מבפנים, שמאפשרת לאטום אותם היטב. זוהי מערכת מורכבת יותר ממערכת נעילה רגילה, שמבוססת על מפתח. על מערכת הנעילה הכפולה אפשר להוסיף נעילה באמצעות מפתח, בעלות נוספת. עם זאת, הדבר לא בהכרח מומלץ, שכן בהישמע אזעקת אמת – לא תמיד זוכרים איפה המפתח נמצא, ולכן יש להעדיף נעילה כפולה מבפנים.
  • איטום הדלת – האיטום של דלת הממ"ד הוא באמצעות גומיות מיוחדות, אשר תפקידן למנוע חדירה של האוויר שאיננו מסונן פנימה. בעת ההתקנה של דלת ממ"ד, חשוב לוודא שמדובר על גומי איכותי וחדש. לעתים, יש להחליף את הגומי כל כמה שנים, במידה והוא נעשה ישן ובלוי, והדבר כמובן משפיע על העלויות הסופיות של הדלת.
  • דלתות ממ"ד מעוצבות – כאשר אתם שואלים את עצמכם כמה עולה דלת ממ"ד, חשוב מאד להתייחס גם לעיצוב של דלת. המראה של דלת פלדה חשופה איננו מראה נעים, בטח לא כאשר שוהים בממ"ד יותר מכמה שעות. כדאי להשקיע סכום נוסף בדלת מעצבת ונעימה למראה, שיש לה השפעה חיובית על המרחב בממ"ד.

טווחי המחירים

טווחי המחירים של דלת הממ"ד נעים בסופו של דבר בין 1,700 ל 3,500 ש"ח. עיקר ההבדל במחירים הוא בשל מנגנון הפתיחה של הדלתות – דלתות ההזזה יקרות הרב היותר מדלתות חד כנפיות. עם זאת, העלות של דלת מעוצבת יכולה לייקר את המחיר בטווח שבין 200 ל 700 ש"ח. כמו כן, הוספת מנגנוני נעילה מייקרת את המחיר בעוד 200-600 ש"ח, והעלויות של גומיות האיטום יכול להגיע לכמה מאות שקלים בודדים אף הוא.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן