כמה עולה הדברה לחצר?

פעולות מקצועיות להרחקת מזיקים, חרקים ומעופפים מהחצר והגינה משפרות את איכות החיים ויש להן משמעות אקולוגית. במאמר הבא נסביר כמה עולה לבצע עבודות מן הסוג הזה ונציג את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על המחיר

שירותי הדברה ניתנים על ידי חברות מקצועיות במגוון רחב של שיטות וטכניקות. המטרה העיקרית היא לנצל את הטכנולוגיה והידע הקיימים, בעיקר על מנת להרחיק לצמיתות מזיקים, חרקים, מעופפים ומזיקים נוספים. את הפעולות השונות ניתן לבצע בחלל הפנים או החוץ של הבית. בנוגע לחלל החוץ, מדובר בעיקר על שטח של גינה, מרפסת, גג או חצר.

יש הרבה סיבות בגללן כדאי להרחיק מזיקים מהחצר. ראשית, הרחקה מן הסוג הזה משפרת את איכות החיים ומבטיחה שעות ארוכות של הנאה עבור בעלי הנכס ובני המשפחה. לאחר פעולות ההרחקה והריסוס ניתן לשבת בחצר מבלי לדאוג להופעת חרקים ומזיקים, או מבלי להתמודד עם אינספור מעופפים מטרידים. שנית, הפעולות הנבחרות על ידי אנשי מקצוע עולות בקנה אחד עם השאיפה לשמור על איכות הסביבה. הן מומלצות על ידי ארגונים ירוקים ומבטיחות איזון אקולוגי.
חדקונית הדקל
פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש שלושה גורמים עיקריים המשפיעים על מחירי השירות:

א. סוג השירות – אפשר לבצע הדברה כללית, ירוקה, משולבת, מונעת, איוד בגז, כימית, אלקטרונית, עישון גנים, שימוש בג'ל ועוד. לכל סוג שירות מאפיינים אחרים המשפיעים על היעילות ועל התוצאות. ההבדלים מופיעים גם בעלות השירותים ובולטים בעיקר בהשוואה בין השיטות המסורתיות לבין השיטות החדשות.

ב. גודל השטח – ככל שהחצר גדולה יותר, כך צפוי מחיר השירות לעלות. רצוי לברר מראש על עלות ממוצע של הרחקת מזיקים מהחצר או הגינה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. לעיתים ניתן לקבל הנחה על הזמנת השירות בחצר שגודלה עולה על כמה עשרות מ"ר.

ג. סוג המזיק – פרמטר לא פחות חשוב המשפיע על המחיר הוא סוג המזיק איתו מבקשים להתמודד. הרחקת מזיקים בגינה יכולה להתבצע בין היתר מול עכברים, חולדות, מכרסמים גדולים, זוחלים, טפילים, מזיקי עץ, מעופפים, נמלים וכן הלאה. לכל מזיק יש טכניקה אחרת ומידת ההשקעה בפעולות ההדברה משתנה משמעותית. בנוסף, יש להביא בחשבון שירותים המיועדים לעשבים ומטרתם לרסס נגד פשפשים, פרעושים, עש או כיני יונים.

טווח מחירים

ריסוס עשבים בחצר או גינה בגודל של עד 50 מ"ר יעלה 250-400 ש"ח. פיזור חומר מגורען נגד נמלים בשטח של 100 מטר יעלה 150-300 ש"ח, בעוד הדברה ייעודית נגד פרעושים בכל שטח חיצוני של בית פרטי תעלה 2-4 ש"ח למ"ר. הביקור עצמו של אנשי מקצוע עולה 150-250 ש"ח, לעומת לכידת עכברים וחולדות שעולה 300-700 ש"ח ונערכת בשני ביקורים. שירות אקולוגי וירוקה עולה 25%-50% יותר משירותי הדברה כימיים גם בתוך הבית וגם בחצר.

באדיבות דויטש ובניו בע"מ- הדברה בחיפה

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן