כמה עולה הדברת טרמיטים?

טרמיטים הם בין המזיקים שהכי קשה להדביר בסביבת הבית או במרחב הציבורי. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הטרמיטים, כיצד מזהים אותם ואילו פרמטרים משפיעים על מחיר ההדברה והזמנת אנשי המקצוע

 

הדברת טרמיטים מבוצעת על ידי אנשי מקצוע במגוון רחב של שיטות וטכניקות. הטרמיטים הם חרקים קטנים המסבים נזקים בלתי הפיכים לרכוש, לציוד, לריהוט ולנכס. אלו המזיקים הקשים ביותר להדברה ולכן מחיר הטיפול הוא בהתאם. על מנת להדביר אותם לטווח ארוך יש להזמין אנשי מקצוע עוד לפני בניית הבית.

כמה עולה הדברת טרמיטים

 

קני טרמיטים נמצאים בעומק האדמה ואפשר לזהות אותם לפי הופעה של מצבורי חול קטנים סמוך למשקופים או בפינות החדר. בנוסף, מומלץ למהר ולהדביר את הבית אם מוצאים זוגות כנפיים שקופות המהווים סימן לקיומן של מושבות. אפשר גם לדקור את אחד המשקופים בעזרת מברג ולבדוק אם הוא חודר בקלות. חדירה כזו מעידה על נוכחות של טרמיטים ואכילה של המשקוף מבפנים.

 

פרמטרים המשפיעים על המחיר

 

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה הדברת טרמיטים:

 

א. גודל הדירה והשטח – כל מחירי ההדברות נקבעים בראש ובראשונה לפי גודל הדירה והשטח. במידה ומדובר על הדברה לפני בנייה, המדביר מגיע כדי למדוד את המידות ולבדוק באיזו כמות של חומרים הוא צריך להשתמש. לעומת זאת, בדירה בנויה וקיימת יכול המדביר לתת הצעת מחיר על פי אינדיקציה של מספר חדרים.

 

ב. מספר קנים – המחיר הממוצע של הדברת טרמיטים הוא עבור קן בודד. ככל שמספר הקנים גבוה יותר, כך צפוי המחיר לעלות. מצד שני, אין אלטרנטיבה חוץ מהזמנת חברת הדברות. טרמיטים מתרבים במהירות והדברה של קן אחד בלבד לא צפויה להשיג את התוצאות המצופות.

 

ג. חומרי הדברה – יש מדבירים המשתמשים בחומרים איכותיים, אקולוגיים וידידותיים לסביבה. אלו חומרים הנמכרים במחירים גבוהים יותר מהחומרים הכימיים. אפשר להתייעץ עם המדביר טרם ביצוע הפעולה, לקבל המלצות מאנשי מקצוע ולהשוות בין המפרט הטכני של החומרים על פי המידע המפורסם על ידי היצרן.

 

טווח מחירים

הדברת טרמיטים לרבות קידוח והחדרת חומר בלחץ לתוך החול שמתחת לרצפות עולה 500-1,000 ש"ח לקן אחד. לצורך השוואה, הדברת עשבים תעלה 250-450 ש"ח בעוד הדברת נמלת האש תעלה 3-5 ש"ח למ"ר. ביקור מדביר בלבד יעלה בממוצע 150-250 ש"ח ברוב חלקי הארץ. הדברת נמלים בדירת 2 חדרים תעלה 180-250 ש"ח, הדברת תיקנים בדירה ממוצעת של 3 חדרים תעלה 200-300 ש"ח והדברת פרעושים תעלה 360-500 ש"ח.

 

בבניינים משותפים כדאי לשלב את הטיפול בטרמיטים עם הדברת חדר מדרגות. הדברה כזו תעלה 250-350 ש"ח בבניין של 2 קומות, אך אנשי המקצוע גובים 50-80 ש"ח לכל קומה נוספת. הדברה ירוקה ואקולוגית עולה 25%-50% יותר מהדברה רגילה והדברת צרעות ודבורים עולה 250-600 ש"ח ועל פי השטח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן