כמה עולה החופש הגדול?

הוצאות החופש הגדוללא צריך ללכת למשרד של ראיית חשבון, כדי להבין שהחופש הגדול הוא יקר מאד להורים. יתרה מכך – אפילו לא צריך לפנות לאנשים בתחום של ראיית חשבון, כדי להבין כמה בדיוק החופש הגדול יעלה לכם. נכון שנראה לעתים שקל ללכת לאיבוד בסבך ההוצאות, אבל האמת היא שיש כמה כלים שיאפשרו לכם למדוד ולהבין בצורה טובה, כמה החופש הגדול עתיד לעלות לכם – והדבר לא רק תלוי במספר הילדים שלכם.

 אז מה משפיע על מחיר תקופת החופש הגדול?

  • עבודה מול השגחה – ההתלבטות הנצחית של כל הורה, היא כמה ימי חופש לקחת מהעבודה, שכן בכל יום שבו להורה אין חופש – צריך למצוא סידור לילד, סידור שלא פעם עולה כסף, אם אין סבים וסבתות או דודים שיכולים לשמור על הילדים למשך כמה שבועות. כמובן שאי אפשר לקחת יותר מידי ימי חופש – כי אז מסכנים את המעמד בעבודה, ולכן כדאי למצוא את האיזון המתאים.
  • טיולים ובילויים – להיכן אתם מתכוונים לטייל ולצאת במהלך החופש? קחו בחשבון שגם אם לא מתכננים טיול בחו"ל – עדיין יש לא מעט הוצאות. כשנוסעים אפילו לטיול קצר בצפון – הוצאות הדלק הן גבוהות, האוכל שתקנו, וכמובן מזכרות, ביקור באטרקציות, וכיו"ב – ויש לחשב הכל בהוצאות.
  • חשבון החשמל – דבר שלפעמים אפילו מומחי ראיית חשבון שוכחים, הוא שכאשר הילדים נמצאים יותר בבית, בוודאי בחודשים יולי ואוגוסט הלוהטים – צריכת החשמל עולה. הם צופים יותר בטלוויזיה, מפעילים יותר את המזגן, ומכיוון שהם ילדים – לא תמיד הם זוכרים לכבות את המכשירים, ולכן כדאי להבהיר להם את חשיבות הנושא.
  • הוצאות שוטפות – יש לזכור כי התקציב הנוסף של החופש הגדול איננו בלעדי – בדרך יש גם הוצאות רגילות של מסים, מים, גז, דלק בשימוש גבוה יותר, ביטוח לאומי, פנסיה ועוד הוצאות שתמיד צריך להכניס לחישוב הכללי.

כמה זה עולה בסוף?

כאמור, לא צריך משרד ראיית חשבון כדי להבין את העלויות. נראה שהעלות הממוצעת למשפחה (ברוטו, כולל גם ההוצאות ה"רגילות" שיש) יכולות להגיע ל9,000 ש"ח – וזה לפני שאנו מכלילים פה גם אפשרויות לטיולים יקרים יותר בחו"ל, יותר ארוחות בחוץ, קייטנות יקרות, וכיו"ב.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן