כמה עולה החלפת חמם לדוד שמש

חמם בדוד שמש

החמם נותן לנו מקלחת חמה

יש הרבה חלקים חשובים בדוד השמש אך אחד החלקים הכי חשובים אם לא החשוב מכול הוא החמם. אותו חלק הוא זה שלמעשה מחמם את המים כאשר אנו רוצים מקלחת חמה והחימום שלו נעשה באופן חשמלי. פעמים רבות נהרס אותו והמים לא מתחממים כלל או שלא מתחממים כראוי ואז עולה הצורך להחליף אותו באופן מידי. לעתים החמם יכול להיות מוחלף לבדו ולעתים יש צורך להחליף את כל גוך החימום כאשר חשוב להתייחס לסיבה בגינה ההחלפה נדרשת.

כמה עולה החלפת חמם לדוד שמש?

• החלפת חמם לדוד שמש עולה בין 150 ועד 250 שקלים אך המחירים יכולים לנוע לכאן או לכאן. יש חממים שיעלו כ-300 שקלים ומעלה ולעתים יותר ובדרך כלל כדאי להחליף את כל גוף החימום. לעתים התקלה היא לאו דווקא בחמם עצמו אלא בתושבת, הפלאנג', כך שלעתים בפלאנג' נוצר קצר שפוגע חימום ולכן החלפה של החמם בלבד אינה תהיה מספקת.

• פגיעה נפוצה מאוד בחממים היא האבנית והלכלוך שמצטבר ונערם עליהם. האבנית הזו יכולה להיות מאוד בעייתית אך החלפה תהיה פתרון נקודתי בלבד ויש צורך להתקין מסנן אבנית או לתחזק את גוף החימום כראוי. הניקיון צריך להתבצע לעתים תכופות והחלפת החמם נדרשת אחת לכמה שנים ותמיד כדאי לבדוק את מצבו לפחות אחת לשנה או שנתיים.

• התושבת, הפלאנג', לא עולה הרבה ולמעשה ההבדל בין החלפה של כל גוף החימום תעלה עשרות שקלים יותר דבר שחשוב לשקול בחיוב כיוון שכך ייפתרו הבעיות בצורה טובה יותר. גוף החימום נשחק לאורך זמן וזה תלוי מאוד בכמות השימוש בו שיכולה להשתנות ממשפחה למשפחה גם בהתאם לגודל הדוד וגם לגבי משך החימום.

מה עוד חשוב לדעת על גוף החימום?

למרות העלויות של התחזוקה בדוד השמש הוא חוסך כסף רב, הרבה יותר מאשר דוד חשמלי. הדוד משרת אותנו בצורה נפלאה כל השנה על ידי חימום עם האנרגיה הסולרית ורק בחודשי החורף אנו נאלצים להשתמש בו בצורה עמוסה ותדירה יותר. חשוב לזכור שגוף החימום לא תמיד מקור הבעיה ולמרות שההחלפה שלו די פשוטה, רק אחרי ביקור טכנאי דודי שמש תוכלו לדעת מה הצעד הנכון הבא שלכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן